8,7
Utmärkt

  • Nära Afitos centrum
  • Drivs av en vänlig familj
  • Otroligt vacker utsikt

Mysigt hotell i charmiga Afitos

Här trivs du som vill bo på ett mindre men trevligt hotell som har alla bekvämligheter du kan tänkas behöva. Stratos ligger centralt med grekiska tavernor, små lokala butiker och charmiga barer precis runt hörnet. Den vackra stranden med sitt kristallklara vatten har du på kort gångavstånd och om du föredrar kan du även svalka dig i hotellets pool.

Strand & pool

Hotellets fina poolområde är omgivet av grönska och här har du en perfekt plats för avkoppling. Du kan ta ett uppfriskande bad i den stora poolen med vacker mosaik och barnen kan plaska tryggt i den grunda barndelen. Behöver du en paus kan du luta dig tillbaka på en solstol och njuta av den varma, grekiska solen. Poolbaren serverar svalkande dryck och snacks om du blir sugen under dagen.

Ca 800 meter från hotellet ligger den vackra stranden i Afitos som stoltserar med sitt kristallklara vatten och sin lugna atmosfär. Stranden är naturskön med en en blandning av sand och grus, klarblått hav och de grönskande omgivningar. Här kan du luta dig tillbaka på en solstol eller snorkla längs med kusten, vattnet här är lugnt och idealisk för barnfamiljer som vill plaska i vattenbrynet.

Mat & dryck

Du njuter av frukosten inomhus eller på hotellets veranda medan solens strålar börjar värma. Stannar du på hotellet under dagen så kan du få dig något lättare att äta och dricka från poolbaren.

Omgivningarna

I alla badorter på Kassandra finns ett stort utbud av restauranger, tavernor och caféer. Mataffär finns utanför de större orterna. Kallithea är känt för sitt nöjesliv med många barer och nattklubbar.

Information om rumstyper saknas.

 

Måltider

Frukost
8.7
Utmärkt
Utifrån 11 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

8,7
Utmärkt Utifrån 11 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
9,2
Städning
8,4
Prisvärt
8,3
Faciliteter
8,6
Boendet i allmänhet
7,8
Rum / lägenhet
8,6
Läge
9,3
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Halkidiki

Upptäck Halkidiki

Praktisk information

Flygresan
Flygresan

Du flyger till Thessaloniki. Denna flygning tar ca 3 timmar och 25 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen. Transfertiderna är som följer:

Nea Moudania - cirka 45 minuter

Nea Potidea - cirka 50 minuter

Kriopigi - cirka 95 minuter

Sani Beach - cirka 80 minuter

Kalithea - cirka 90 minuter

Metamorfosi - cirka 80 minuter

Hanioti - ca 105 minuter, minst 2 timmar under högsäsong på grund av tung trafik på vägen

Gerakini - ca 70 minuter

Pefkohori - cirka 105 minuter, under högsäsong mer än 2 timmar på grund av tung trafik på vägen

Neos Marmaras - ca 115 minuter

Afitos - ca 90 minuter

Polichrono - ca 100 minuter

Ouranoupoli - ca 105 minuter

Viktig information om du bokar transfer: Halkidiki är ett vidsträckt område, vilket innebär att du kan behöva vänta på gäster som anländer med ett annat flyg. En transferbuss avgår från Thessaloniki till korsningspunkten ovanför Kassandra-halvön. Här delar sig transferbussen, en buss fortsätter till platserna på Kassandra och den andra bussen kör till platserna på Sithonia och Athos.

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Miljöavgift tas ut i Grekland. Avgiften är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella. Avgiften betalas direkt till boendet vid ankomsten och betalning sker med kort eller kontant, vänligen observera att en del hotell endast accepterar kontant betalning. Nedan avgift gäller per inkvartering/natt:

 

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 3: 3 €

Hotell / lägenheter klass 4: 7 €

Hotell / lägenheter klass 5: 10 €

Se mer om Grekland

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.