7,6
Utmärkt

  • Endast vuxna 16+
  • Du är på stranden på nolltid
  • Koppla av vid poolen

Snyggt designat vuxenhotell med pool

Apollon Windmill ligger intill en traditionell grekisk väderkvarn, vilket gör det till ett unikt och pittoreskt vuxenhotell. Hotellet ligger i ett lugnt område, bara en kort promenad från stranden och centrala Kos stad. Hotellet har 40 rum och lägenheter, alla med balkong eller terrass med utsikt över poolen, trädgården eller havet. Rummen är moderna och bekväma, och utrustade med alla nödvändigheter för en trivsam vistelse. Gästerna kan också njuta av gratis wifi i hela hotellet.

Strand & pool

På hotellet finns en swimmingpool med solstolar och parasoller som står placerade runt poolen. Här kan du njuta på din solstol och blicka ut över det fina området. Sandstranden når du inom en kort promenad. Här kan du njuta av fina stranddagar med salta dopp.

Mat och dryck

Apollo Windmill erbjuder en á la carte restaurang samt en trevlig lobbybar som serverar goda och läskande cocktails.

Omgivningar

I Kos stad finns ett stort utbud av restauranger, barer och kaféer. Här äter du traditionellt grekiskt men även internationellt som mexikanskt och sushi. Nöjeslivet är mer sofistikerat än förr om åren och du dricker drinkar på trevliga loungebarer med skön musik. För de yngre finns bargatan, Nafklirou med många barer och klubbar.

Boendealternativ

Dubbelrum bottenplan poolutsikt (with Veranda)
för 2 till 3 personer
  • renoverade rum renoverades 2018
  • yta cirka 27m²
  • 2 enkelsängar
  • 1 enkel bäddsoffa
  • rum för icke-rökare
  • terrass med utemöbler: solstolar
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler, hollänska kanal(er), tyskspråkiga kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • frukost kan serveras på rummet (mot betalning)
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)
Dubbelrum bottenplan trädgårdsutsikt (with Veranda)
för 2 till 3 personer
  • renoverade rum renoverades 2018
  • yta cirka 27m²
  • 2 enkelsängar
  • 1 enkel bäddsoffa
  • rum för icke-rökare
  • terrass med utemöbler: solstolar
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler, hollänska kanal(er), tyskspråkiga kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • frukost kan serveras på rummet (mot betalning)
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)
Dubbelrum standard
för 2 personer
  • renoverade rum renoverades 2018
  • yta cirka 24m²
  • 2 enkelsängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler, hollänska kanal(er), tyskspråkiga kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • frukost kan serveras på rummet (mot betalning)
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)
Juniorsvit 1 rum poolutsikt
för 2 till 3 personer
  • renoverade rum renoverades 2018
  • yta cirka 28m²
  • antal bäddar: 3
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler, hollänska kanal(er), tyskspråkiga kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 3 sovplatser (bäddsoffa för 1 person; 2 enkelsängar)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • frukost kan serveras på rummet (mot betalning)
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)
Juniorsvit 1 rum trädgårdsutsikt
för 2 till 3 personer
  • renoverade rum renoverades 2018
  • yta cirka 28m²
  • antal bäddar: 3
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler, hollänska kanal(er), tyskspråkiga kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 3 sovplatser (bäddsoffa för 1 person; 2 enkelsängar)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • frukost kan serveras på rummet (mot betalning)
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)
Svit premium 2 rum
för 2 till 4 personer
  • renoverade rum renoverades 2018
  • yta cirka 31m²
  • antal bäddar: 4
  • rum för icke-rökare
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler, hollänska kanal(er), tyskspråkiga kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • vardagsrum: 2 sovplatser (2 enkla bäddsoffor)
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (2 enkelsängar)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • frukost kan serveras på rummet (mot betalning)
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)
  • välkomstgåva

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • helrenoverat renoverades 2018
  • antal rum: 70
  • våningar: 3
  • byggnader: 3
  • klassificering: komfort
  • reception
  • ingen hiss
  • lobby
  • frukostrum
  • restauranger: á la carte-restaurang
  • barer: lobbybar
  • roomservice
  • rum anpassade för funktionsvarierade (på begäran)
  • faciliteter anpassade för funktionsvarierade (endast på bottenvåningen, rullstolsanpassat)
  • parkeringsplats (vid tillgänglighet)
  • laddstation för elbilkostnadsfritt
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • climate resilience tax
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 6 gånger i veckan
  • bagageförvaring
  • liten livsmedelsaffär (i närområdet)
  • livsmedelsaffär (i närområdet)
  • bageri (i närområdet)
  • souvenirbutik (i närområdet)
  • sportaffär (i centrum)
  • hårfrisör (i centrum)
  • skönhetssalong (i centrum)
  • tvättfaciliteter: tvättservice: mot betalning, strykservice: mot betalning
  • växelkontor (i närområdet)
  • diverse affärer (i närområdet)
  • diskotek (i centrum)
  • städning i rum 6 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • värdeskåp på rummet: (inkluderat i priset)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • trådlöst internet i receptionen: (gratis)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
Restauranger och barer
  • restauranger: á la carte-restaurang
  • barer: lobbybar
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 7,00 euro per enhet per natt betalas kontant eller med kreditkort (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • handduksservice: cirka 2,00 euro per styck per dag (betalas lokalt)
Pooler
  • utomhuspool (1, öppen från 10:00 - 18:00)(sötvatten, utemöbler (kostnadsfritt): parasoll, solstolar)
Avkoppling och wellness
  • gym vid hotel apollon, ca 350 m bort (mot betalning, ca 5,00 euro per person per timme)

Måltider

Frukost
Halvpension
7.6
Utmärkt
Utifrån 9 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

7,6
Utmärkt Utifrån 9 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
8,1
Städning
6,8
Prisvärt
7,9
Faciliteter
8
Boendet i allmänhet
8,1
Rum / lägenhet
7,8
Läge
6,9
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Kos

Upptäck Kos

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 400 m (sandstrand)
Avstånd till centrum: ca 1,9 km
Avstånd till flygplats ca 25 km
Avstånd till hamnen ca 2 km
Avstånd till busshållplats ca 20 m: till Kos-town & Tigaki
Avstånd till uttagsautomat ca 20 m
Närmaste butiker ca 20 m
Närmaste kiosk ca 20 m
Närmaste restaurang ca 50 m
Observera
Detta hotell är endast öppet för personer som är 16 år eller äldre.
Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Kos. Denna flygning tar ca 3 timmar och 15 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Airtours reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen.

Transfertiderna är som följer:

Kardamena - ca 20 minuter

Kefalos - ca 20 minuter

Mastichari - ca 20 minuter

Marmari - ca 30 minuter

Tigaki - ca 30 minuter (med en kombinerad buss cirka 60 minuter)

Kos stad,Lambi och Psalidi - ca 45 minuter (med en kombinerad buss ca 90 minuter)

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra kostnad. Du kan ange detta under bokningsprocessen i steg 2. På flygplatsen kan du anmäla dig till vår reseledare med din voucher och de kommer att hänvisa dig till din taxi. För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseledare att informera dig i god tid om upphämtningstiden på ditt boende.

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Miljöavgift tas ut i Grekland. Avgiften är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella. Avgiften betalas direkt till boendet vid ankomsten och betalning sker med kort eller kontant, vänligen observera att en del hotell endast accepterar kontant betalning. Nedan avgift gäller per inkvartering/natt:

 

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 3: 3 €

Hotell / lägenheter klass 4: 7 €

Hotell / lägenheter klass 5: 10 €

Se mer om Grekland

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.