7,5
Utmärkt

  • All Inclusive
  • Nära stranden
  • Nära centrum

Trevligt familjehotell vid stranden

Tigaki Beach Hotell är ett ljust och trevligt All Inclusive-hotell som ligger nära stranden. Här kan du njuta av din semester i lugna, gröna omgivningar och ta ljuvliga kvällspromenader på stranden. Tigakis centrum har du inom gångavstånd och här hittar du mysiga små kaféer samt ett utbud av trevliga restauranger och tavernor.

På Tigaki Beach Hotel bor du i ljusa och moderna rum. De största rymmer upp till fyra personer och är därför perfekt för familjer med barn.

Strand & pool

Poolområdet är stort och luftigt och bjuder in till svalkande bad eller varför inte en siesta under ett parasoll vid poolen. Är du mer av en strand person, då har du tur, för endast med en kort promenad är du nere vid stranden och det djupblå havet.

Vi rekommenderar Tigaki Beach Hotel för alla som drömmer om en avkopplande semester med All Inclusive och vill bo nära stranden.

Mat & dryck

Din vistelse inkluderar all Inclusive, vilket innebär att alla måltider, drycker och snacks ingår på semestern. Vi rekommenderar Tigaki Beach Hotel för alla som drömmer om en avkopplande semester med all Inclusive och vill bo nära stranden.

Boendealternativ

Dubbelrum annex standard (Garden or Pool side)
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 28m²
  • 1 enkel utdragssäng
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt)
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • badrum med: bad, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
  • wake-up call
Dubbelrum ekonomi
för 2 personer
yta cirka 24m²
Dubbelrum huvudbyggnad havsutsikt
för 2 till 4 personer max. 3 vuxna utan barn eller 2 vuxna med 2 barn (t.o.m. 12 år)
  • yta cirka 24m²
  • 1 våningssäng med 2 bäddar
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt)
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er), tyskspråkiga kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)
Dubbelrum standard för eget bruk (Main building)
för 1 person
  • yta cirka 24m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt)
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er), tyskspråkiga kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)
Dubbelrum standard standard (Main building)
för 2 till 4 personer max. 3 vuxna utan barn eller 2 vuxna med 2 barn (t.o.m. 12 år)
  • yta cirka 24m²
  • 1 våningssäng med 2 bäddar
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler (kostnadsfritt)
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er), tyskspråkiga kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • wake-up call
  • sen utcheckning (på begäran, mot betalning)

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • antal rum: 248
  • våningar: 3
  • byggnader: 2
  • klassificering: komfort
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (6) huvudbyggnad, annex
  • lobby
  • restauranger: bufférestaurang (män måste bära långbyxor i restaurangen )
  • barer: pool/snackbar
  • gemensamt tv-område
  • boendet är ej anpassat för funktionsvarie
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • climate resilience tax
  • sängkläder ingår bytas 3 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 7 gånger i veckan
  • duschrum vid ankomst/hemresa
  • bagageförvaring
  • liten livsmedelsaffär
  • växelkontor (på boendet)
  • städning i rum 7 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset) från 01-06-2025 till 30-09-2025
  • plats på parkeringsplats: (gratis)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • trådlöst internet i receptionen: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: bufférestaurang (män måste bära långbyxor i restaurangen )
  • barer: pool/snackbar
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 7,00 euro per enhet per natt betalas kontant eller med kreditkort (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år cirka 5,00 euro per styck per natt (betalas lokalt)
  • värdeskåp i receptionen: cirka 18,00 euro per styck per vecka/veckor (betalas lokalt)
  • värdeskåp på rummet: cirka 18,00 euro per styck per vecka/veckor (betalas lokalt)
Pooler
  • handduksservice
  • barnpool (2)(separerad, sötvatten)
  • utomhuspool (2)(sötvatten, utemöbler (kostnadsfritt): parasoll, solstolar)
Avkoppling och wellness
  • jacuzzi utomhus inte uppvärmd
Sport och underhållning
  • tennisbana (utomhus, under dagen kostnadsfritt)
  • bordtennis (kostnadsfritt)

Måltider

All inclusive

 Alla måltider serveras från buffén

  •  Frukost från 07:00 till 09:45
  •  Sen frukost från 10:00 till 11:30
  •  Lunch från 12:30 till 14:00
  •  Middag från 18:30 till 21:00
  •  Glass från 10:00 till 17:00
  •  Kaffe, te och kakor från 16:30 till 17:30
  •  Lokala drycker med och utan alkohol från 10:00 till 23:00
  •  Extra utvalda lokala drycker från 18:00 till 23:00
7.5
Utmärkt
Utifrån 55 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

7,5
Utmärkt Utifrån 55 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
6,6
Barnvänlighet
8
Städning
7,1
Prisvärt
7,1
Faciliteter
7,2
Boendet i allmänhet
7,6
Rum / lägenhet
8,4
Läge
7,4
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Kos

Upptäck Kos

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 100 m: tigaki nudist beach är ca 1,5 km (sandstrand, solstolar (ca 4,00 euro per person per dag) , parasoll (mot betalning) )
Avstånd till centrum: ca 300 m
Avstånd till sjö ca 1,2 km
Avstånd till flygplats ca 15 km
Avstånd till busshållplats ca 100 m
Avstånd till uttagsautomat ca 300 m
Närmaste butiker ca 250 m
Närmaste kiosk ca 250 m
Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Kos. Denna flygning tar ca 3 timmar och 15 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Airtours reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen.

Transfertiderna är som följer:

Kardamena - ca 20 minuter

Kefalos - ca 20 minuter

Mastichari - ca 20 minuter

Marmari - ca 30 minuter

Tigaki - ca 30 minuter (med en kombinerad buss cirka 60 minuter)

Kos stad,Lambi och Psalidi - ca 45 minuter (med en kombinerad buss ca 90 minuter)

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra kostnad. Du kan ange detta under bokningsprocessen i steg 2. På flygplatsen kan du anmäla dig till vår reseledare med din voucher och de kommer att hänvisa dig till din taxi. För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseledare att informera dig i god tid om upphämtningstiden på ditt boende.

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Miljöavgift tas ut i Grekland. Avgiften är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella. Avgiften betalas direkt till boendet vid ankomsten och betalning sker med kort eller kontant, vänligen observera att en del hotell endast accepterar kontant betalning. Nedan avgift gäller per inkvartering/natt:

 

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 3: 3 €

Hotell / lägenheter klass 4: 7 €

Hotell / lägenheter klass 5: 10 €

Se mer om Grekland

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.