8,5
Utmärkt

  • Helt nyrenoverat
  • Mycket omfattande all inclusive-program
  • Fin wellnessavdelning

Lyxigt boende vid Kretas kust

Upptäck Blue Marine Resort & Spa, beläget längs en karg kust i en autentisk del av Kreta. Detta fantastiska hotell har genomgått en totalrenovering och erbjuder nu en stilren all-inclusive vistelse. Allmänna utrymmen som pool, restauranger, barer och olika rumstyper har genomgått en omfattande makeover, och när du anländer kommer du omedelbart känna den lyxiga och atmosfäriska känslan som detta hotell ger.

Strand & pool

Koppla av vid poolen på en solstol och njut av den fantastiska utsikten över Maribello-bukten och det omgivande landskapet. Slå dig ner på stranden, som bara ligger 50 meter bort och beställ en uppfriskande drink i baren och ta ett dopp i havet. Hotellet har ett separat område med en barnpool inklusive en lekplats. Vilket är perfekt för de små. Härlig nedstressning kan göras i hotellets wellness där ett brett urval av massage och behandlingar hjälper dig att slappna av helt.

Mat & dryck

För kulinarisk njutning är Blue Marine Resort & Spa platsen att vara på. Oavsett om du föredrar det älskade grekiska köket eller den internationella menyn, finns det alternativ för alla smaker.

Omgivningarna

Hotel Blue Marine Resort & Spa är beläget i en autentisk del av Kreta, med en avkopplande atmosfär och fantastisk utsikt över kusten. Det separata området med barnpool och lekplats är perfekt för de små. Dessutom kan du unna dig avkoppling och wellnessbehandlingar i hotellets spa.

Boendealternativ

Dubbelrum för eget bruk superior
för 1 person
  • yta cirka 20m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • kaffe- och tefaciliteter
  • minibar (fylld: vatten, läsk)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
Dubbelrum havsutsikt superior
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 22-28m²
  • 1 dubbelsäng
  • balkong med utemöbler
  • kaffe- och tefaciliteter
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
Dubbelrum premium
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 27m²
  • 1 enkel bäddsoffa
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • terrass med utemöbler: stolar, solstolar, bord
  • kaffe- och tefaciliteter
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
Dubbelrum superior ekonomi
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 22-28m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • kaffe- och tefaciliteter
  • minibar (fylld: vatten, läsk)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
Dubbelrum superior Privat pool
för 2 personer
  • yta cirka 31m²
  • terrass med utemöbler: stolar, solstolar, bord
  • kaffe- och tefaciliteter
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, smart televisie)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • avsvalkningspool
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
Familjerum superior ekonomi
för 2 till 4 personer max. 3 vuxna och 1 barn t.o.m. 11 år
  • yta cirka 27-38m²
  • balkong med utemöbler: stolar
  • kaffe- och tefaciliteter
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
Familjerum superior havsutsikt
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 27-38m²
  • balkong med utemöbler
  • kaffe- och tefaciliteter
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
Juniorsvit superior privat jacuzzi
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 34-47m²
  • antal bäddar: 3
  • balkong med utemöbler
  • kaffe- och tefaciliteter
  • kyl (liten)
  • tv 2 (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (2) (individuellt styrd: hela dagen)
  • privat jacuzzi utomhus
  • vardagsrum: 3 sovplatser
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor

Rumsinformation

Utsikten från balkongen i rummen Superior Landside är mycket begränsad av växter, träd och berg.

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 5 stjärnor
  • antal rum: 205
  • våningar: 7
  • klassificering: komfort
  • modernt utrustat
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss huvudbyggnad
  • värdeskåp (på rummet)
  • lobby
  • restauranger: restaurang, á la carte-restaurang
  • barer: bar, lobbybar, pool/snackbar
  • gemensamt tv-område
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • climate resilience tax
  • sängkläder ingår bytas 3 gånger per vecka
  • handdukar ingår bytas 3 gånger per vecka
  • bagageförvaring
  • liten livsmedelsaffär (på boendet)
  • souvenirbutik (på boendet)
  • tvättfaciliteter: tvättservice: mot betalning
  • städning i rum 7 gånger per vecka
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
  • luftkonditionering: (gratis)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang, á la carte-restaurang
  • barer: bar, lobbybar, pool/snackbar
För barn
  • spjälsäng
  • lekplats
  • miniklubb, 4 t.o.m. 12 år, språk: engelska
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 10,00 euro per enhet per natt betalas kontant eller med kreditkort (betalas lokalt, obligatorisk)
Pooler
  • handduksservice
  • inomhuspool(uppvärmd)
  • barnpool (2)(delvis separerad)
  • utomhuspool (2)(solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Avkoppling och wellness
  • spa med (mot betalning) : bastu, hamam-behandlingar (mot betalning ), jacuzzi, gym (kostnadsfritt), massage (mot betalning), skönhetsbehandlingar
Sport och underhållning
  • spelrum
  • biljard
  • dart
  • padelbana ()
  • bordtennis
  • beachvolleyboll
  • vattensporter: inga motorfordon (mot betalning)
  • underhållning, 6 gånger per vecka, underhållning för barn, underhållning för vuxna

Måltider

All inclusive

Alla måltider i bufféstil på restaurangen Blue Aegean

*Tidig frukost 07.00 - 07.30

*Frukost 07.30 - 10.00

*Frukost 10.00 - 11.00

*Lunch 12.45 - 14.45

*Crêperie kl. 15.00 - 23.00

*Kyma Snack/Beach bar 10.00 - 18.00

*Pelagos Pool bar 10.00 - 23.00

*Panorama Bar 17.30 - 23.00 (öppet till 01.00, all inclusive slutar 23.00)

*Middag 19.00 - 21.30

*En gratis måltid i varje à la carte-restaurang (endast för gäster som stannar minst 7 nätter) efter bokning på relationskontoret (totalt 3 måltider för varje 7-nätters vistelse)

*À la carte-restauranger: Grekisk restaurang, Marino al Mare restaurang, Ya Mas restaurang,

*Lokala alkoholhaltiga och alkoholfria drycker kl. 10.00-23.00

 

*Exklusivt för gäster som bor i superiorrum med privat pool och superior juniorsviter med utomhusjacuzzi: Njut av ett urval av gourmetfrukostar, från omeletter och hantverksbakverk till färsk frukt och uppfriskande smoothies i Ya Mas restaurang 

8.5
Utmärkt
Utifrån 621 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

8,5
Utmärkt Utifrån 621 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
7,7
Barnvänlighet
8,7
Städning
8,3
Prisvärt
8,5
Faciliteter
8,6
Boendet i allmänhet
8,8
Rum / lägenhet
8,3
Läge
8,7
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Kreta

Upptäck Kreta

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 50 m (sandstrand, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Avstånd till centrum: agios nicolaos är ca 5,0 km
Avstånd till busshållplats ca 0 m
Avstånd till uttagsautomat ca 5 km
Närmaste butiker ca 0 m: ca 5 km
På en lätt sluttande väg
Flygresan
Flygresan

Du flyger till Heraklion eller Chania. Denna flygning tar ca 3 timmar och 30 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Airtours reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen.

Transfertiderna är som följer:

Heraklion - ca 15 minuter

Ammoudara - ca 30 minuter

Agia Pelagia - ca 45 minuter

Fodele - ca 60 minuter

Kokkini Hani - ca 20 minuter

Gouves - ca 45 minuter

Gournes - ca 40 minuter

Analipsis - ca 50 minuter

Anissaras - ca 50 minuter

Hersonissos - ca 60 till 95 minuter

Koutouloufari - ca 60 till 95 minuter

Piskopiano - ca 60 till 95 minuter

Stalis - ca 60 till 95 minuter

Malia - ca 60 till 95 minuter

Sissi - ca 75 till 100 minuter

Agios Nikolaos - ca 135 till 165 minuter

Elounda - ca 130 till 165 minuter

Från Heraklion flygplats:

Bali 45-60 minuter, Panormos 60-90 minuter, Rethymnon 90-120 minuter, Georgioupoulis 120-180 minuter

Från Chania flygplats:

Chania stad - ca 30 minuter

Stavros - ca 30 minuter

Agioi Apostoli-Daratso-Kalamaki - ca 40 minuter

Agia Marina- ca 40 minuter

Kato Stalos – ca 40 minuter

Platanias - ca 50 minuter

Gerani - ca 50 minuter

Kolymbari - 60 minuter

Georgioupolis - ca 75 minuter

Rethymno stad - ca 1h, 50 minuter

Rethymno kusten - ca 2 timmar

*Alla transfertider beror på antalet hotell som bussen stannar till vid. Detta varierar per transfer.

Den privata transfern

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra kostnad. Du kan ange detta under bokningsprocessen i steg 2. På flygplatsen kan du anmäla dig till vår reseledare med din voucher och de kommer att hänvisa dig till din taxi. För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseledare att informera dig i god tid om upphämtningstiden vid ditt boende.

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Miljöavgift tas ut i Grekland. Avgiften är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella. Avgiften betalas direkt till boendet vid ankomsten och betalning sker med kort eller kontant, vänligen observera att en del hotell endast accepterar kontant betalning. Nedan avgift gäller per inkvartering/natt:

 

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 3: 3 €

Hotell / lägenheter klass 4: 7 €

Hotell / lägenheter klass 5: 10 €

Se mer om Grekland

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.