7,8
Utmärkt

  • All Inclusive
  • Grekisk gästfrihet
  • Trivsamt poolområde

Trevligt hotell i utkanten av centrum

Solimar Ruby imponerar med sina mycket gästvänliga ägare, som välkomnar dig med ett leende och kulinariska färdigheter. Läget är idealiskt, i utkanten av Malias centrum. Här erbjuds du av både avkoppling vid poolen och promenadavstånd till stranden.

Strand & pool

Solimar Ruby är den perfekta basen för en avkopplande strandsemester. Med en kort promenad når du den vackra stranden där du kan njuta av solen och det kristallklara vattnet. Hotellets poolområde är också en fridfull plats där du kan ta ett uppfriskande dopp eller slappna av på en solstol.

Mat & dryck

Hotellets restaurang är en kulinarisk skatt där du kan avnjuta utsökta rätter. För den som vill utforska lokala smaker finns Malias centrum som har ett bra utbud av charmiga restauranger och butiker. Här kan du prova autentisk mat och uppleva den lokala kulturen.

Omgivningarna

Malia är en fascinerande destination med sina pittoreska gator och många möjligheter till shopping och sightseeing. Solimar Ruby ger dig en avkopplande och bekväm bas för att utforska området med sitt läge.

Boendealternativ

Dubbelrum superior
för 2 till 3 personer max. 2 vuxna och 1 barn t.o.m. 11 år
  • 1 enkel utdragssäng
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • kaffe- och tefaciliteter
  • minibar (fylld: vatten)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
Enkelrum
för 1 person
  • balkong eller terrass med utemöbler
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön
Juniorsvit annex
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 28m²
  • antal bäddar: 3
  • balkong eller terrass med utemöbler: stolar, bord
  • kaffe- och tefaciliteter
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • vardagsrum: 1 sovplats (bäddsoffa för 1 person)
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • antal rum: 90
  • våningar: 2
  • byggnader: 3
  • klassificering: komfort
  • autentiskt atmosfär
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss huvudbyggnad
  • värdeskåp (på rummet)
  • lobby
  • frukostrum
  • restauranger: bufférestaurang (män och kvinnor måste bära lämpliga / täckande kläder i restaurangen )
  • barer: bar, pool/snackbar
  • gemensamt tv-område
  • parkeringsplats (vid tillgänglighet)
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • deposition (betalas kontant eller med kreditkort)
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 3 gånger i veckan
  • bagageförvaring
  • städning i rum 6 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • trådlöst internet i receptionen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
Deposition
  • deposition: cirka 100,00 euro per person per vistelse betalas kontant eller med kreditkort (betalas lokalt, obligatorisk)
Restauranger och barer
  • restauranger: bufférestaurang (män och kvinnor måste bära lämpliga / täckande kläder i restaurangen )
  • barer: bar, pool/snackbar
För barn
  • spjälsäng (vid tillgänglighet)
  • barnstol (vid tillgänglighet)
  • lekpark
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 7,00 euro per enhet per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Pooler
  • handduksservice (kostnadsfritt)
  • barnpool(separerad, sötvatten)
  • utomhuspool(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Sport och underhållning
  • biljard (mot betalning)
  • bordtennis (kostnadsfritt)

Måltider

Det finns en andra bar där all inclusive endast gäller för gäster i Junior Suite Annex.
All inclusive

Måltider i bufféform

* Frukost 7.30 - 10.00

* Sen frukost 10.00 - 10.30 (kontinental)

* Lunch 12.30 - 14.30

* Middag 18.30 - 21.30

* Temabuffé 3 gånger i veckan

* Snacks 11.00 - 12.30 och 14.30 - 17.30

* Kaffe, te, kakor och kex 17.30 - 18.30

* Lokala (alkoholhaltiga och alkoholfria) drycker 10.30 - 23.00

7.8
Utmärkt
Utifrån 182 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

7,8
Utmärkt Utifrån 182 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
7,4
Barnvänlighet
8,4
Städning
7,7
Prisvärt
7,5
Faciliteter
7,7
Boendet i allmänhet
7,4
Rum / lägenhet
7,5
Läge
8,7
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Kreta

Upptäck Kreta

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 750 m (sandstrand, solstolar (mot betalning) , parasoll (mot betalning) )
I utkanten av centrum
Avstånd till centrum: ca 550 m
Avstånd till gamla stadskärnan ca 800 m
Avstånd till bargata ca 1200 m
Avstånd till flygplats ca 32 km
Avstånd till busshållplats ca 200 m
Avstånd till uttagsautomat ca 500 m
Närmaste butiker ca 150 m
Närmaste kiosk ca 200 m
Närmaste restaurang ca 150 m
Närmaste apotek ca 200 m
Lugnt läge
Flygresan
Flygresan

Du flyger till Heraklion eller Chania. Denna flygning tar ca 3 timmar och 30 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Airtours reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen.

Transfertiderna är som följer:

Heraklion - ca 15 minuter

Ammoudara - ca 30 minuter

Agia Pelagia - ca 45 minuter

Fodele - ca 60 minuter

Kokkini Hani - ca 20 minuter

Gouves - ca 45 minuter

Gournes - ca 40 minuter

Analipsis - ca 50 minuter

Anissaras - ca 50 minuter

Hersonissos - ca 60 till 95 minuter

Koutouloufari - ca 60 till 95 minuter

Piskopiano - ca 60 till 95 minuter

Stalis - ca 60 till 95 minuter

Malia - ca 60 till 95 minuter

Sissi - ca 75 till 100 minuter

Agios Nikolaos - ca 135 till 165 minuter

Elounda - ca 130 till 165 minuter

Från Heraklion flygplats:

Bali 45-60 minuter, Panormos 60-90 minuter, Rethymnon 90-120 minuter, Georgioupoulis 120-180 minuter

Från Chania flygplats:

Chania stad - ca 30 minuter

Stavros - ca 30 minuter

Agioi Apostoli-Daratso-Kalamaki - ca 40 minuter

Agia Marina- ca 40 minuter

Kato Stalos – ca 40 minuter

Platanias - ca 50 minuter

Gerani - ca 50 minuter

Kolymbari - 60 minuter

Georgioupolis - ca 75 minuter

Rethymno stad - ca 1h, 50 minuter

Rethymno kusten - ca 2 timmar

*Alla transfertider beror på antalet hotell som bussen stannar till vid. Detta varierar per transfer.

Den privata transfern

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra kostnad. Du kan ange detta under bokningsprocessen i steg 2. På flygplatsen kan du anmäla dig till vår reseledare med din voucher och de kommer att hänvisa dig till din taxi. För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseledare att informera dig i god tid om upphämtningstiden vid ditt boende.

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Miljöavgift tas ut i Grekland. Avgiften är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella. Avgiften betalas direkt till boendet vid ankomsten och betalning sker med kort eller kontant, vänligen observera att en del hotell endast accepterar kontant betalning. Nedan avgift gäller per inkvartering/natt:

 

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 3: 3 €

Hotell / lägenheter klass 4: 7 €

Hotell / lägenheter klass 5: 10 €

Se mer om Grekland

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.