6,4
Mycket bra

  • Prisvärt
  • Mysig poolbar
  • Trevlig personal

Trivsamt boende för hela familjen

Lymberia ligger i utkanten av den populära semesterorten Faliraki på Rhodos östra kust. Rummen är fördelade över fyra olika byggnader. Hotellet ägs och drivs av en familj och du blir väl omhändertagen av dem. Från Lymberia kan du gå till både centrala Faliraki och den populära sandstranden.

Strand & pool

Poolområdet omgärdas av en mur samt grönskande växtlighet. Omkring poolen finns bekväma solsängar och parasoller. Här finns också en separat barnpool för de minsta. Blir du törstig eller om du behöver stilla din hunger är det inte långt till poolbaren.

Till den närmaste stranden Kathara Beach är det ca 1,2 kilometer, en härlig sandstrand där du kan slå dig ner på en solstol och bara njuta. Stranden är sandig och långgrund, i vattenbrynet kan det vara stenigt och badskor rekommenderas. Blir du sugen på något att äta finns tavernor bakom stranden. Berömda Anthony Quinn-stranden ligger inte långt från hotellet, underbar klippstrand där du kan snorkla i kristallklart vatten.

Omgivningarna

I centrum av Faliraki finns restauranger för alla smaker. Här hittar du snackbarer vid stranden, restauranger som serverar grekiskt, mexikanskt och italienskt. Här finns McDonald's, musikbarer och kaféer. De flesta restaurangerna ligger längs huvudgatan och gatan som leder ner mot stranden, men även ovanför motorvägen.

Boendealternativ

Dubbelrum standard trädgårdsutsikt
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 24m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong eller terrass med utemöbler (kostnadsfritt): stolar, bord
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er), tyskspråkiga kanal(er), kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (kostnadsfritt; individuellt styrd)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
Dubbelrum superior komfort
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 20-35m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong eller terrass med utemöbler (kostnadsfritt): stolar, bord
  • vattenkokare
  • kyl (liten) (gratis)
  • tv (plattskärm)
  • luftkonditionering (kostnadsfritt; individuellt styrd)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön

Rumsinformation

Bokar du 2-personsrum ekonomi får du ett rum under bottenvåningen.

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 3 stjärnor
  • antal rum: 155
  • klassificering: enkel
  • reception (öppen dygnet runt)
  • ingen hiss
  • lobby
  • barer: lobbybar, pool/snackbar
  • boendet är ej anpassat för funktionsvarie
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 3 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 3 gånger i veckan
  • städning i rum 6 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
Restauranger och barer
  • barer: lobbybar, pool/snackbar
Obligatoriska kostnader
  • climate resilience tax: cirka 3,00 euro per enhet per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • värdeskåp i receptionen: cirka 10,00 euro per styck per vecka/veckor (betalas lokalt)
Pooler
  • barnpool(separerad, sötvatten)
  • utomhuspool(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Sport och underhållning
  • biljard
  • tennisbana (utomhus, under dagen kostnadsfritt, på kvällen mot betalning)
  • bordtennis
  • underhållning, 6 gånger per vecka, underhållning för barn under dagen kostnadsfritt, på kvällen kostnadsfritt, underhållning för vuxna under dagen kostnadsfritt, på kvällen kostnadsfritt

Måltider

All inclusive

* Frukost 7.00 - 10.00

* Snacks 10.30 - 12.00

* Lunch 12.30 - 14.30

* Snacks 15.30 - 17.30

* Middag 18.30 - 21.00

* Läskedrycker, vin, ouzo och öl 10.30 - 23.00

* Ouzo, whisky, brandy, vodka, tequila, rom, gin 16.00 - 23.00 (lokala produkter)

6.4
Mycket bra
Utifrån 390 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

6,4
Mycket bra Utifrån 390 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
5,7
Barnvänlighet
6,3
Städning
6,9
Prisvärt
6,1
Faciliteter
6,1
Boendet i allmänhet
5,8
Rum / lägenhet
6,8
Läge
6,9
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Rhodos

Upptäck Rhodos

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 700 m (sandstrand, solstolar (mot betalning) , parasoll (mot betalning) )
Avstånd till centrum: ca 1000 m
Avstånd till flygplats ca 17 km
Avstånd till busshållplats ca 50 m
Avstånd till uttagsautomat ca 400 m
Närmaste butiker ca 400 m
Observera
  • Drinkar i lobbybaren kostar extra. Här kan ni beställa förstklassiga drinkar och cocktails.
  • Rummen ligger på andra sidan en väg från huvudbyggnaden.
  • Det finns ett underhållningsprogram och miniklubb sex dagar i veckan
Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Rhodos. Denna flygning tar ca 3 timmar och 30 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Sunwebs reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen.

Transfertiderna är enligt följande:

Ialyssos, Trianda och Ixia - ca 40 minuter

Rhodos stad - cirka 40 - 60 minuter

Afandou - cirka 90 minuter

Kalithea - ca 50 minuter

Faliraki - cirka 75 minuter

Kiotari - cirka 150 minuter

Lindos - cirka 120 minuter

Kalathos - ca 105 minuter

Stegna - ca 90 minuter

Lahania - cirka 180 minuter

Kolymbia - ca 90 minuter

Pefki - ca 135 minuter

Transfertiderna beror på antalet stopp och trafiken.

VÄNLIGEN NOTERA!

Det finns ingen reseguide tillgänglig (endast telefon) i:

Gennadi: Grand Resort

Lardos: Lindos Princess Beach

Lindos: Lindos Royal, Mitsis Lindos Memories, Hotel Lindos Blue, Hotel Lindos Mare, Hotel Lindos Village

Lathania: Hotel Atrium Prestie Thalasso Spa Resort & Villas

Kiotari: Mitsis Rodos Village, Princess Adriana Resort & Spa, Hotel Lindos Imperial Resort &Spa, mLabranda Kiotari Bay,l Hotel Mayia Exclusive Resort & Spa, Hotel Rodos Princess

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Miljöavgift tas ut i Grekland. Avgiften är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella. Avgiften betalas direkt till boendet vid ankomsten och betalning sker med kort eller kontant, vänligen observera att en del hotell endast accepterar kontant betalning. Nedan avgift gäller per inkvartering/natt:

 

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 3: 3 €

Hotell / lägenheter klass 4: 7 €

Hotell / lägenheter klass 5: 10 €

Se mer om Grekland

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.