9,1
Utmärkt

  • Lyxigt hotell med service på högsta nivå
  • Rum med privat pool är möjligt
  • Koppla av i wellness-avdelningen

Lyxig semester med förstklassiga faciliteter

Atrium Platinum är ett otroligt fint förstaklasshotell beläget vid den underbara stranden i Ixia, direkt nedanför berget Monte Smith där Rhodos acropolis finns. Närheten till Rhodos medeltida stad bidrar hotellet sin unika atmosfär där storstadskänsla blandas med resortens charm. Här kan du spendera lata dagar vid det stilrena poolområdet, äta utsökt gourmetmat från en av de fyra temarestaurangerna med spektakulär havsutsikt och unna dig lyxiga behandlingar i hotellets exklusiva spa som är det största på hela ön.

Strand & pool

Hotellets stora och väldesignade poolområde är en dröm för badälskaren och här finns det en pool som passar alla! Den stora poolen är omgiven av den grönskande trädgården med utsikt över det klarblå havet, poolen är uppbyggd i olika nivåer med porlande vattenfall, konstgjorda öar och romantiska gångbroar. Här lägger du dig bekvämt på en solstol och njuter av de storslagna omgivningarna med en svalkande drink i handen. För de minsta familjemedlemmarna finns en uppvärmd barnpool som är idealisk för dagar fyllda med plask och lek. Önskar du extra avkoppling kan du luta dig tillbaka i en av massagestolarna i den uppvärma inomhuspoolen eller glida ner i jacuzzin i Thalasso spa.

Ett stenkast från hotellet ligger den milslånga klapperstensstranden i Ixia som stoltserar med sina vackra omgivningar och kristallklara vatten. Här blåser det en svalkande havsbris som känns uppfriskande i den grekiska sommarvärmen och stranden är en populär destination för vindsurfing. Vattnet blir snabbt djupt här och lämpar sig därför bäst för en vuxen publik eller familjer med äldre barn. Här kan du promenera längs vattenbrynet och lyssna till det rogivande ljudet av vågorna som rullar upp på stranden. När det blir dags för lunch kan du njuta av god mat på hotellet eller strosa vidare till huvudgatan med ett stort utbud av restauranger.

Mat & dryck

Hotellet har fyra fantastiska restauranger med mat som garanterat får det att vattnas i munnen. Den ljusa och moderna bufférestaurangen Archipelagos med oslagbar havsutsikt serverar en läcker frukost-, lunch och middagsbuffé med fyra à la carte rätter som tillval under middagen. Porfyra har en modern inredning och panoramafönster med utsikt över den vackra bukten och serverar förstklassig grekisk mat som inte gör dig besviken! Koi är nog den vackraste restaurangen med sin zen-trädgård, bambu och stora Buddha-staty; här bjuds det på asiatisk gourmetmat med en spektakulär solnedgångsutsikt. Under dagen serverar poolrestaurangen Ixia Bay utsökta luncher från en noga utvald a la carte meny, maten avnjuts på terrassen i den lummiga trädgården.

Information om rumstyper saknas.

 

Måltider

Helpension
Frukost
Halvpension
All inclusive

Alla måltider serveras i buffén

* Tidig frukost 06:30 - 07:00 (på begäran)

* Frukost från 07:00 - 11:00

* Lunch 12.30 - 15.00

* Middag från 19:00 - 21:30

* Kaffe, te och snacks från 17.00 - 18.00

* A la carte-middagar, 1x per vistelse, mer än 10 nätter, 2x per vistelse:

Elia grekisk restaurang 12.30 - 23.30

Tramonto italiensk restaurang 12:30 till 23:30

Koi asiatisk restaurang kl.19:00 - 23:00.

Porfya, restaurangspecialiteter 19.00 - 23.00

* Snacks kl 122:00 - 00:00

* Lokala (icke-) alkoholhaltiga drycker från kl. 09:00 - 02:00

9.1
Utmärkt
Utifrån 130 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

9,1
Utmärkt Utifrån 130 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
8
Barnvänlighet
9,4
Städning
8,7
Prisvärt
9,1
Faciliteter
9,2
Boendet i allmänhet
9,4
Rum / lägenhet
8,5
Läge
9,6
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Rhodos

Upptäck Rhodos

Praktisk information

Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Rhodos. Denna flygning tar ca 3 timmar och 30 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av Sunwebs reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen.

Transfertiderna är enligt följande:

Ialyssos, Trianda och Ixia - ca 40 minuter

Rhodos stad - cirka 40 - 60 minuter

Afandou - cirka 90 minuter

Kalithea - ca 50 minuter

Faliraki - cirka 75 minuter

Kiotari - cirka 150 minuter

Lindos - cirka 120 minuter

Kalathos - ca 105 minuter

Stegna - ca 90 minuter

Lahania - cirka 180 minuter

Kolymbia - ca 90 minuter

Pefki - ca 135 minuter

Transfertiderna beror på antalet stopp och trafiken.

VÄNLIGEN NOTERA!

Det finns ingen reseguide tillgänglig (endast telefon) i:

Gennadi: Grand Resort

Lardos: Lindos Princess Beach

Lindos: Lindos Royal, Mitsis Lindos Memories, Hotel Lindos Blue, Hotel Lindos Mare, Hotel Lindos Village

Lathania: Hotel Atrium Prestie Thalasso Spa Resort & Villas

Kiotari: Mitsis Rodos Village, Princess Adriana Resort & Spa, Hotel Lindos Imperial Resort &Spa, mLabranda Kiotari Bay,l Hotel Mayia Exclusive Resort & Spa, Hotel Rodos Princess

Information om Grekland

Huvudstad:
Huvudstad är Aten.

Tidsskillnad:
Grekland är 1 timme före Sverige.

Språk:
Det officiella språket är grekiska. Men du klarar dig på engelska (och delvis på tyska).

Valuta:
Den officiella valutan är euro.

Dricks:
Det är normalt att ge 10 % av totalbeloppet i dricks på barer och restauranger i Grekland.

Elektricitet:
220 Volt.

Vatten:
Det rekommenderas att inte dricka vattnet från kranen.

Mat:
Typiska grekiska maträtter är bland annat Souvlaki, Tzatziki och Mousaka.

Mobiltelefon:
En svensk mobil fungerar normalt sett även i Grekland. Kontrollera det för säkerhetsskull med din mobiloperatör och var försiktigt med internetavgifter.

Resedokument:
När du åker till Grekland måste du ha ett giltigt pass.

Hyra scooter:
Att hyra scooter i Grekland är ett bra sätt att komma runt på och det krävs att du har körkort. Att hyra scooter är på eget ansvar, och kom ihåg hjälm.

OBS:

Miljöavgift tas ut i Grekland. Avgiften är baserad på hotellets officiella klassificering och vistelsens längd. Observera att Airtours klassificering kan skilja sig från hotellets officiella. Avgiften betalas direkt till boendet vid ankomsten och betalning sker med kort eller kontant, vänligen observera att en del hotell endast accepterar kontant betalning. Nedan avgift gäller per inkvartering/natt:

 

Hotell / lägenheter klass 1 - 2: 1,5 €

Hotell / lägenheter klass 3: 3 €

Hotell / lägenheter klass 4: 7 €

Hotell / lägenheter klass 5: 10 €

Se mer om Grekland

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.