8,6
Utmärkt

  • Vackert läge
  • Vid stranden
  • Kan bokas med halvpension

Omtyckt lägenhetshotell för hela familjen

Detta lägenhetshotell ligger mellan Albufeira/Praia da Oura och Olhos d'agua. Lägenheterna är rymliga, vilket gör det till den perfekta platsen för att njuta av solen och de vackra omgivningarna i lugn och ro. Promenera längs de slingrande stigarna mot trapporna som leder till den gyllene sandstranden. Vid lågvatten kan man ta härliga promenader längs stranden till och med till Albufeira. För de mindre aktiva finns en buss (mot avgift) som kör till denna mysiga plats från hotellet.

Alfagar Village är en del av Alfagar Holiday Resort, och du kan använda anläggningarna på båda hotellen. Detta ger dig tillgång till flera fina poolområden och roliga vattenrutschbanor och en vattenlekplats som utan tvekan kommer att uppskattas av de yngre i familjen.

Vi rekommenderar Alfagar Village Apartments för familjer med små barn som vill tillbringa sin semester i familjevänliga omgivningar vid stranden.

Boendealternativ

Trerumslägenhet havsutsikt
för 4 till 6 personer
  • yta cirka 67m²
  • antal bäddar: 6
  • balkong eller terrass med utemöbler (kostnadsfritt)
  • kokvrå
  • kyl (liten) (frysfack)
  • kokplatta (4 plattor)
  • ugn (liten)
  • mikrovågsugn
  • kaffekokare
  • vattenkokare
  • brödrost
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • uppvärmning (individuellt styrd)
  • vardagsrum: 2 sovplatser (bäddsoffa för 1 person; utdragssäng för 1 person), mathörna
  • sovrum: 2 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (2 enkelsängar)
  • andra sovrumet: 2 sovplatser (2 enkelsängar)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: bad, handfat, toalett, hårfön
Trerumslägenhet trädgårdsutsikt
för 4 till 6 personer
  • yta cirka 67m²
  • antal bäddar: 6
  • balkong eller terrass med utemöbler (kostnadsfritt)
  • kokvrå
  • kyl (liten) (frysfack)
  • kokplatta (4 plattor)
  • ugn (liten)
  • mikrovågsugn
  • kaffekokare
  • vattenkokare
  • brödrost
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • uppvärmning (individuellt styrd)
  • vardagsrum: 2 sovplatser (bäddsoffa för 1 person; utdragssäng för 1 person)
  • sovrum: 2 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (2 enkelsängar)
  • andra sovrumet: 2 sovplatser (2 enkelsängar)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: bad, handfat, toalett, hårfön
Tvårumslägenhet havsutsikt (Sea View)
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 51m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong eller terrass med utemöbler (kostnadsfritt)
  • kokvrå
  • kyl (liten) (frysfack)
  • kokplatta (4 plattor)
  • ugn (liten)
  • mikrovågsugn
  • kaffekokare
  • vattenkokare
  • brödrost
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er))
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • uppvärmning (individuellt styrd)
  • vardagsrum: 2 sovplatser (1 bäddsoffa med 2 bäddar), mathörna
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (2 enkelsängar)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: bad, handfat, toalett, hårfön
Tvårumslägenhet trädgårdsutsikt (Garden view)
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 51m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong eller terrass med utemöbler (kostnadsfritt)
  • kokvrå
  • kyl (liten) (frysfack)
  • kokplatta (4 plattor)
  • ugn (liten)
  • mikrovågsugn
  • kaffekokare
  • vattenkokare
  • brödrost
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • uppvärmning (individuellt styrd)
  • vardagsrum: 2 sovplatser (1 bäddsoffa med 2 bäddar)
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (2 enkelsängar)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: bad, handfat, toalett, hårfön

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 3 stjärnor
  • autentiskt atmosfär
  • reception (öppen dygnet runt)
  • värdeskåp (på rummet)
  • lobby
  • frukostrum
  • restauranger: á la carte-restaurang (med luftkonditionering), bufférestaurang, snackbar
  • barer: bar
  • boendet är ej anpassat för funktionsvarie
  • parkeringsplats
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • deposition
  • sängkläder ingår bytas 1 gånger per vecka
  • handdukar ingår bytas 2 gånger per vecka
  • liten livsmedelsaffär (på boendet)
  • tvättfaciliteter (tvättstuga)
  • städning i rum 3 gånger per vecka
  • husdjur inte tillåtna
  • värdeskåp på rummet: (inkluderat i priset)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
Deposition
  • deposition: cirka 200,00 euro per enhet per vistelse (betalas lokalt, obligatorisk)
Restauranger och barer
  • restauranger: á la carte-restaurang (med luftkonditionering), bufférestaurang, snackbar
  • barer: bar
För barn
  • spjälsäng (vid tillgänglighet)
  • barnstol (vid tillgänglighet)
  • lekplats
Obligatoriska kostnader
  • turistskatt: för alla gäster ålder från 13 år cirka 2,00 euro per person per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Pooler
  • inomhuspool (vid alfagar)
  • barnpool (1)(separerad)
  • utomhuspool (4)(uppvärmd (1), solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
  • vattenrutschbanor från maj till oktober
Avkoppling och wellness
  • bastu (mot betalning)
  • turkiskt ångbad
  • gym (kostnadsfritt)
Sport och underhållning
  • spelrum
  • biljard
  • tennisbana (utomhus, under dagen mot betalning)
  • fotbollsfält
  • underhållning, underhållning för vuxna på kvällen kostnadsfritt

Måltider

Kan även bokas med halvpension, som serveras som buffé eller 3-rätters meny.
Inga måltider
Frukost
Halvpension
8.6
Utmärkt
Utifrån 155 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

8,6
Utmärkt Utifrån 155 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
8,8
Barnvänlighet
8,5
Städning
8,6
Prisvärt
8,5
Faciliteter
8,6
Boendet i allmänhet
8,2
Rum / lägenhet
9,1
Läge
8,7
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Algarvekusten

Upptäck Algarvekusten

Praktisk information

I området
Vid stranden (sandstrand, via trappor, solstolar, parasoll)
Avstånd till centrum: strip (praia da oura) är ca 2 km
Avstånd till gamla stadskärnan ca 4 km
I ett skogsområde
Avstånd till flygplats ca 35 km
Avstånd till busshållplats ca 50 m
Avstånd till uttagsautomat ca 400 m (på boendet)
Närmaste butiker ca 500 m
Närmaste restaurang ca 100 m
Närmaste apotek ca 2 km
Lugnt läge
På en huvudgata
På en lätt sluttande väg
Mellan Albufeira/Praia da oura och Olhos d'agua
Observera

* En deposition på 200 € krävs för vistelsen i en lägenhet.

* Bilderna av rumstyperna är exempel. Inredningen kan skilja sig från det som visas.

Flygresan
Flygresan

Du flyger till Algarve (Faro). Flygningen tar cirka 4 timmar och 35 minuter. Vid ankomsten till flygplatsen möts en lokal representant. Det finns ingen reseledare på följande platser: Praia da Luz, Salema, Loule, Monchique, Montinhos och Lagos.

Transfer

Det är möjligt att boka en transfer i bokningsstegen.

Transfertiderna är som följer:

Quarteira - ca 30 minuter

Olhao - ca 30 minuter

Vilamoura - ca 45 minuter

Olhos d'Agua - ca 45 till 60 minuter

Albufeira - ca 60 till 90 minuter

Praia da Galé / dos Salgados - ca 70 till 90 minuter

Armaçao de Pêra - ca 90 till 120 minuter

Carvoeiro - ca 105 till 120 minuter

Ferragudo - ca 120 minuter

Praia da Rocha - ca 120 till 180 minuter

Praia do Vau - ca 120 till 180 minuter

Alvor - ca 120 till 180 minuter

Lagos - ca 150 till 180 minuter

Praia da Luz - ca 150 till 180 minuter

Santa Luzia Tavira - ca 60 minuter

Tavira - ca 60 minuter

Altura - ca 60 minuter

Monte Gordo - ca 60 till 90 minuter

Mante Rota - ca 60 till 90 minuter

* För små sällskap (mindre än 10 personer) är det möjligt att du kommer att tas till ditt boende med skyttelbuss. Vi strävar efter en maximal väntetid på 45 minuter.

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra avgift. Du kan ange detta under bokningsprocessen, i steg 2. På flygplatsen kan du rapportera till MTS-skrivbordet eller Café Central. Här kommer en lokal representant att hänvisa dig till din taxi.

Information om Portugal

Huvudstad:

Portugals huvudstad är Lissabon.

Språk:

Det officiella språket är portugisiska, men du kan också använda engelska eller franska.

Tid:

I Portugal är det en timme tidigare än i sverige.

Valuta:

Den officiella valutan är euro. Du kan med ditt bankkort ta ut pengar i en av det många bankomaterna. Betalning i (större) butiker är också möjligt med bankkort. Dessutom kan du betala med ditt kreditkort på flera platser. Detta är inte möjligt på små restauranger och butiker.

Volt:

Du behöver inte en adapter då det är 220 volt i uttagen.

Resedokument:

- Svenskt ID eller pass.

- ID är obligatoriskt för barn under 12 år.

- För personer under 18 år som reser utan vuxna krävs ett undertecknat uttalande från föräldrarna och / eller vårdgivaren. Detta kan begäras.

- Resedokumenten måste vara giltiga under hela vistelsen i Portugal.

- Om du inte har en svensk nationalitet rekommenderar vi att du kontaktar ambassaden eller konsulatet.

- Att ha rätt och giltiga resedokument är alltid ditt eget ansvar.

Observera!

För Portugal:

I varje bokning måste minst 1 person per rum vara 18 år eller äldre. Airtours kan inte hållas ansvarig för detta.

Vaccination:

För aktuell information om vaccinationer och annan hälso- och resedata är det bäst att besöka webbplatsen för Institute of Tropical Medicine: https://www.itg.be/

Telefoni:

Du kan ringa med din mobiltelefon i Portugal. Vi rekommenderar att du begränsar detta så mycket som möjligt på grund av de höga kostnaderna. Fråga din leverantör om detta innan du åker på avresa. Om du vill använda internet via din telefon rekommenderar vi att du gör det via ett trådlöst nätverk. Stäng alltid av din dataroaming utomlands.

Nödnummer:

Nödnumret i Portugal för polis, ambulans och brandkår är 112.

Mat och dryck:

Under din semester i Portugal kommer du att njuta av det utsökta portugisiska köket. Vad sägs om Cataplana (en gryta av skaldjur med kokt skinka) eller kyckling Piri-Piri, fin och kryddig! Detta i kombination med ett gott glas vin eller en uppfriskande öl.

Dricks:

Det är vanligt i Portugal att lämna dricks mellan 5% och 10% i barer och restauranger.

Öppettider:

Butikerna i Portugal är öppna från måndag till fredag från 9 till 13 och från 15 till 19. På lördag är butikerna öppna från 9 till 13. Butiker är ofta öppna längre på turist- (bad) platser.

Se mer om Portugal

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.