8,2
Utmärkt

  • Centralt läge
  • Direkt på stranden
  • Gångavstånd till marinan

Fyrstjärnigt hotell nära Marina Beach

Det 4-stjärniga Vila Galé Ampalius Hotel är ett bekvämt hotell med många faciliteter. Här bor du i dubbelrum som är hemtrevliga och mysiga. Du kommer snart att känna dig som hemma här. Vilamouras kasino ligger bredvid hotellet och marinan ligger inom gångavstånd.

Strand & pool

Vilamouras långa Marina Beach ligger ett stenkast ifrån hotellet. Starta dagen med en skön promenad längst stranden för att sedan avsluta med ett uppfriskande dopp. Vila Galé Ampalius har ett fint poolområde där du kan koppla av på en solstol med en god bok och varva med bad i poolen. 

Mat & dryck

God mat och dryck är också en viktig del under semestern. Detta hotell erbjuder två restauranger och två barer samt en poolbar. Du behöver med andra ord inte ta dig långt för att få något gott att äta och dricka.

Omgivningarna

I centrum hittar du både souvenirbutiker och en mängd olika designer- och märkesbutiker. När kvällen faller på, lockar stadens restauranger och barer med exklusiva menyer och goda, färgglada drinkar.

Boendealternativ

Dubbelrum delvis havsutsikt
för 2 personer
  • 2 enkelsängar
  • balkong
  • minibar (fylld, kostar extra)
  • tv (satellittv, kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, bidé, hårfön
Dubbelrum standard
för 2 personer
  • 2 enkelsängar
  • ingen balkong eller terrass
  • minibar (fylld, kostar extra)
  • tv
  • radio
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • fläkt
  • badrum med: dusch, bidé, hårfön
Dubbelrum superior B
för 3 personer
  • 2 enkelsängar
  • balkong
  • minibar (fylld, kostar extra)
  • tv
  • radio
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • fläkt
  • badrum med: dusch, toalett, bidé, hårfön
Dubbelrum superior C
för 2 personer
  • 2 enkelsängar
  • balkong
  • minibar (fylld, kostar extra)
  • tv
  • radio
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • fläkt
  • badrum med: dusch, toalett, bidé, hårfön
Enkelrum standard
för 1 person
  • ingen balkong eller terrass
  • minibar (fylld, kostar extra)
  • tv
  • radio
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • fläkt
  • badrum med: dusch, toalett, bidé, hårfön

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • värdeskåp (på rummet: mot betalning, kostnad ca 2,50 euro per dag)
  • frukostrum
  • restauranger: restaurang (2)
  • barer: bar 2, poolbar
  • faciliteter anpassade för funktionsvarierade (rullstolsanpassat)
  • parkeringsplats
  • parkeringsgarage
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 3 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 7 gånger i veckan
  • bagageförvaring
  • städning i rum 7 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år, på begäran (gratis) (skall anges vid bokning)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang (2)
  • barer: bar 2, poolbar
För barn
  • spjälsäng
  • barnstol
  • lekpark
  • lekutrymme för barn
Valbara tillägg
  • parkeringsgarage tillgängligt: (betalas lokalt)
Pooler
  • handduksservice
  • barnpool
  • utomhuspool(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Avkoppling och wellness
  • spa med (kostnadsfritt) : bastu, turkiskt ångbad, jacuzzi, swimmingpool, gym
  • massage (mot betalning)
Sport och underhållning
  • spelrum
  • biljard
  • tennisbana (utomhus)

Måltider

Frukost
Halvpension
8.2
Utmärkt
Utifrån 6 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

8,2
Utmärkt Utifrån 6 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
7,8
Städning
7,7
Prisvärt
8,3
Faciliteter
8,3
Boendet i allmänhet
8,2
Rum / lägenhet
8,8
Läge
8,2
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Algarvekusten

Upptäck Algarvekusten

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 200 m
Avstånd till centrum: ca 100 m
Avstånd till busshållplats ca 50 m
Avstånd till uttagsautomat (på boendet)
Närmaste butiker ca 50 m
Närmaste kiosk ca 100 m
Närmaste restaurang ca 100 m
Observera
Det finns ett diskotek mittemot hotellet från vilket det kan förekomma viss bullerstörning.
Flygresan
Flygresan

Du flyger till Algarve (Faro). Flygningen tar cirka 4 timmar och 35 minuter. Vid ankomsten till flygplatsen möts en lokal representant. Det finns ingen reseledare på följande platser: Praia da Luz, Salema, Loule, Monchique, Montinhos och Lagos.

Transfer

Det är möjligt att boka en transfer i bokningsstegen.

Transfertiderna är som följer:

Quarteira - ca 30 minuter

Olhao - ca 30 minuter

Vilamoura - ca 45 minuter

Olhos d'Agua - ca 45 till 60 minuter

Albufeira - ca 60 till 90 minuter

Praia da Galé / dos Salgados - ca 70 till 90 minuter

Armaçao de Pêra - ca 90 till 120 minuter

Carvoeiro - ca 105 till 120 minuter

Ferragudo - ca 120 minuter

Praia da Rocha - ca 120 till 180 minuter

Praia do Vau - ca 120 till 180 minuter

Alvor - ca 120 till 180 minuter

Lagos - ca 150 till 180 minuter

Praia da Luz - ca 150 till 180 minuter

Santa Luzia Tavira - ca 60 minuter

Tavira - ca 60 minuter

Altura - ca 60 minuter

Monte Gordo - ca 60 till 90 minuter

Mante Rota - ca 60 till 90 minuter

* För små sällskap (mindre än 10 personer) är det möjligt att du kommer att tas till ditt boende med skyttelbuss. Vi strävar efter en maximal väntetid på 45 minuter.

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra avgift. Du kan ange detta under bokningsprocessen, i steg 2. På flygplatsen kan du rapportera till MTS-skrivbordet eller Café Central. Här kommer en lokal representant att hänvisa dig till din taxi.

Information om Portugal

Huvudstad:

Portugals huvudstad är Lissabon.

Språk:

Det officiella språket är portugisiska, men du kan också använda engelska eller franska.

Tid:

I Portugal är det en timme tidigare än i sverige.

Valuta:

Den officiella valutan är euro. Du kan med ditt bankkort ta ut pengar i en av det många bankomaterna. Betalning i (större) butiker är också möjligt med bankkort. Dessutom kan du betala med ditt kreditkort på flera platser. Detta är inte möjligt på små restauranger och butiker.

Volt:

Du behöver inte en adapter då det är 220 volt i uttagen.

Resedokument:

- Svenskt ID eller pass.

- ID är obligatoriskt för barn under 12 år.

- För personer under 18 år som reser utan vuxna krävs ett undertecknat uttalande från föräldrarna och / eller vårdgivaren. Detta kan begäras.

- Resedokumenten måste vara giltiga under hela vistelsen i Portugal.

- Om du inte har en svensk nationalitet rekommenderar vi att du kontaktar ambassaden eller konsulatet.

- Att ha rätt och giltiga resedokument är alltid ditt eget ansvar.

Observera!

För Portugal:

I varje bokning måste minst 1 person per rum vara 18 år eller äldre. Airtours kan inte hållas ansvarig för detta.

Vaccination:

För aktuell information om vaccinationer och annan hälso- och resedata är det bäst att besöka webbplatsen för Institute of Tropical Medicine: https://www.itg.be/

Telefoni:

Du kan ringa med din mobiltelefon i Portugal. Vi rekommenderar att du begränsar detta så mycket som möjligt på grund av de höga kostnaderna. Fråga din leverantör om detta innan du åker på avresa. Om du vill använda internet via din telefon rekommenderar vi att du gör det via ett trådlöst nätverk. Stäng alltid av din dataroaming utomlands.

Nödnummer:

Nödnumret i Portugal för polis, ambulans och brandkår är 112.

Mat och dryck:

Under din semester i Portugal kommer du att njuta av det utsökta portugisiska köket. Vad sägs om Cataplana (en gryta av skaldjur med kokt skinka) eller kyckling Piri-Piri, fin och kryddig! Detta i kombination med ett gott glas vin eller en uppfriskande öl.

Dricks:

Det är vanligt i Portugal att lämna dricks mellan 5% och 10% i barer och restauranger.

Öppettider:

Butikerna i Portugal är öppna från måndag till fredag från 9 till 13 och från 15 till 19. På lördag är butikerna öppna från 9 till 13. Butiker är ofta öppna längre på turist- (bad) platser.

Se mer om Portugal

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.