8,7
Utmärkt

  • Pool för ett uppfriskande dopp
  • Bar för kalla drycker
  • Modernt hotell

Förstklassigt hotell i gröna omgivningar

Vila Galé Sintra är ett helt nytt och modernt förstklassigt hotell med många faciliteter. Varje rum är elegant inrett med moderna bekvämligheter och en touch av traditionell portugisisk stil. Varje rum erbjuder en oasen av komfort och lyx. Hotellet erbjuder också många fina faciliteter, vad sägs om en wellness avdelning med behandlingar och gym. För de små hotellgästerna finns lekplats, karusell och trampoliner. Tillsammans med underhållningsteamet är det ett riktigt lekparadis!

Strand & pool

Poolområdet är vackert designat med en stor utomhuspool som är perfekt för uppfriskande bad. Runt poolen finns bekväma solstolar och parasoller där du kan slappna av och njuta av solens strålar. Det är den perfekta platsen att läsa en bok, njuta av en svalkande dryck eller bara låta tankarna vandra fritt medan man lyssnar på ljudet av fåglar som kvittrar i bakgrunden.

Mat & dryck

I restaurangen serveras smakrika delikatesser med inriktning på hälsosam livsstil medans baren serverar dina favoritdrycker.

Omgivningarna

Sintra ligger ca 5 km från Vila Galé Sintra. Eftersom det ingår hyrbil på detta hotell kan du också ta dig ut och se dig omkring. Till exempel kan du upptäcka de vackra städerna Lissabon, Cascais eller Estoril på egen hand. 

Boendealternativ

Dubbelrum
för 2 personer
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • minibar (kostar extra)
  • tv (plattskärm)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
  • kuddmeny
Enkelrum
för 1 person
  • minibar (kostar extra)
  • tv (plattskärm)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
  • kuddmeny
Familjerum
för 2 till 4 personer max. 2 vuxna och 2 barn t.o.m. 12 år
  • antal bäddar: 3
  • kokvrå
  • kyl (liten)
  • mikrovågsugn
  • vattenkokare
  • minibar (kostar extra)
  • vask
  • tv (plattskärm)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 3 sovplatser (1 bäddsoffa med 2 bäddar; 1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: dusch, handfat, toalett, hårfön, badrock, badtofflor
  • kuddmeny

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4,5 stjärnor
  • antal rum: 136
  • modernt utrustat
  • reception (öppen dygnet runt)
  • värdeskåp (på rummet)
  • roomservice
  • bibliotek
  • parkeringsgarage
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår
  • handdukar ingår
  • städning i rum
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang, á la carte-restaurang
  • barer: bar
För barn
  • lekpark
Obligatoriska kostnader
  • turistskatt: för alla gäster ålder från 12 år cirka 2,00 euro per person per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • värdeskåp på rummet: (betalas lokalt)
  • parkeringsgarage tillgängligt: cirka 10,00 euro per dag (betalas lokalt)
Pooler
  • inomhuspool
  • barnpool
  • utomhuspool
Avkoppling och wellness
  • spa med
  • gym
Sport och underhållning
  • spelrum
  • underhållning, underhållning för barn

Måltider

Frukost
Halvpension
8.7
Utmärkt
Utifrån 6 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

8,7
Utmärkt Utifrån 6 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
9,5
Städning
8,5
Prisvärt
7,8
Faciliteter
8,3
Boendet i allmänhet
8,8
Rum / lägenhet
8,7
Läge
9
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Costa de Lisboa

Upptäck Costa de Lisboa

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 11 km
Avstånd till centrum: sintra är ca 5 km, lisbon är ca 32 km
Flygresan
Flygresan

Du flyger till Lissabon. Flygresan tar ca 4 timmar. Vid ankomsten till flygplatsen möts du av Airtours reseledare eller lokal representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen.

Transfertider från Lissabon är som följer:

Costa de Caparica och Lissabons centrum - ca 20 minuter

Estoril och Cascais - ca 30 minuter

Paco de Arcos - cirka 40 minuter

Ericeira och Obidos - ca 60 minuter

Sesimbra - ca 80 minuter

*Det är möjligt att för små sällskap (mindre än 10 personer) kommer att få åka med en shuttelbus till sitt boende. Man strävar efter en maximal väntetid på 45 minuter.

Information om Portugal

Huvudstad:

Portugals huvudstad är Lissabon.

Språk:

Det officiella språket är portugisiska, men du kan också använda engelska eller franska.

Tid:

I Portugal är det en timme tidigare än i sverige.

Valuta:

Den officiella valutan är euro. Du kan med ditt bankkort ta ut pengar i en av det många bankomaterna. Betalning i (större) butiker är också möjligt med bankkort. Dessutom kan du betala med ditt kreditkort på flera platser. Detta är inte möjligt på små restauranger och butiker.

Volt:

Du behöver inte en adapter då det är 220 volt i uttagen.

Resedokument:

- Svenskt ID eller pass.

- ID är obligatoriskt för barn under 12 år.

- För personer under 18 år som reser utan vuxna krävs ett undertecknat uttalande från föräldrarna och / eller vårdgivaren. Detta kan begäras.

- Resedokumenten måste vara giltiga under hela vistelsen i Portugal.

- Om du inte har en svensk nationalitet rekommenderar vi att du kontaktar ambassaden eller konsulatet.

- Att ha rätt och giltiga resedokument är alltid ditt eget ansvar.

Observera!

För Portugal:

I varje bokning måste minst 1 person per rum vara 18 år eller äldre. Airtours kan inte hållas ansvarig för detta.

Vaccination:

För aktuell information om vaccinationer och annan hälso- och resedata är det bäst att besöka webbplatsen för Institute of Tropical Medicine: https://www.itg.be/

Telefoni:

Du kan ringa med din mobiltelefon i Portugal. Vi rekommenderar att du begränsar detta så mycket som möjligt på grund av de höga kostnaderna. Fråga din leverantör om detta innan du åker på avresa. Om du vill använda internet via din telefon rekommenderar vi att du gör det via ett trådlöst nätverk. Stäng alltid av din dataroaming utomlands.

Nödnummer:

Nödnumret i Portugal för polis, ambulans och brandkår är 112.

Mat och dryck:

Under din semester i Portugal kommer du att njuta av det utsökta portugisiska köket. Vad sägs om Cataplana (en gryta av skaldjur med kokt skinka) eller kyckling Piri-Piri, fin och kryddig! Detta i kombination med ett gott glas vin eller en uppfriskande öl.

Dricks:

Det är vanligt i Portugal att lämna dricks mellan 5% och 10% i barer och restauranger.

Öppettider:

Butikerna i Portugal är öppna från måndag till fredag från 9 till 13 och från 15 till 19. På lördag är butikerna öppna från 9 till 13. Butiker är ofta öppna längre på turist- (bad) platser.

Se mer om Portugal

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.