9,5
Utmärkt

  • Frukost ingår
  • Kan boka med halv- eller helpension
  • I centrum

Förstklassig elegans med infinitypool

Savoy Palace är ett 5-stjärnigt hotell som erbjuder både charm och elegans. Hotellet är beläget straxt utanför Funchals centrum och endast några minuters promenad från stranden. Rummen och sviterna har en modern och elegant inredning. Maxa din vistelse med att boka ett superior rum med havsutsikt.

Strand & pool

Savoy Palace erbjuder sex pooler, inklusive två inomhuspooler och en infinitypool på takterrassen med panoramautsikt. Avkoppling och välbefinnande står Laurea Spa för, här kan du unna dig en avkopplande massage för att balansera kropp och själ eller så kopplar du av i ångbadet.  Närmaste havsbad ligger ca 200 meter ifrån Savoy Palace.

Mat & dryck

Kulinarisk njutning är en viktig del av semestern. Här finns det ett brett utbud av olika restauranger med internationella rätter. För en utsökt måltid kan du besöka en av de två stora buffétrestaurangerna, båda med ett omfattande urval av rätter. Eller vad sägs om lunch på Alameda Restaurant? Som består av en mysig terrass med tropisk atmosfär. På kvällen kan du äta middag i den trendiga restaurangen Galáxia Skyfood. Detta är en restaurang på taket av hotellet med en fantastisk utsikt. Passa på att även pröva de utsökta drinkarna!

Boendealternativ

Dubbelrum havsutsikt C
för 2 till 3 personer max. 2 vuxna och 1 barn t.o.m. 12 år
  • balkong
  • kaffe- och tefaciliteter
  • nespresso kaffemaskin
  • minibar
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, sminkspegel, badtofflor
  • kuddmeny
Dubbelrum standard B
för 2 personer
  • balkong
  • kaffe- och tefaciliteter
  • nespresso kaffemaskin
  • minibar
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, sminkspegel, badtofflor
  • kuddmeny
Dubbelrum superior havsutsikt
för 2 till 3 personer max. 2 vuxna och 1 barn t.o.m. 12 år
  • balkong
  • kaffe- och tefaciliteter
  • nespresso kaffemaskin
  • minibar
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, sminkspegel, badtofflor
  • kuddmeny
Dubbelrum trädgårdsutsikt A
för 2 till 3 personer max. 2 vuxna och 1 barn t.o.m. 12 år
  • balkong
  • kaffe- och tefaciliteter
  • nespresso kaffemaskin
  • minibar
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, sminkspegel, badtofflor
  • kuddmeny

Rumsinformation

Sviterna har en duschkabin och vissa har även ett badkar. Andra rumstyper har duschkabin.

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 5 stjärnor
  • våningar: 17
  • värdeskåp (på rummet)
  • lobby
  • restauranger: restaurang (4)
  • barer: bar, lobbybar, loungebar, takbar
  • roomservice
  • rum anpassade för funktionsvarierade
  • parkeringsgarage
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • tvättfaciliteter
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang (4)
  • barer: bar, lobbybar, loungebar, takbar
För barn
  • lekutrymme för barn
Obligatoriska kostnader
  • turistskatt: cirka 2,00 euro per person per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • parkeringsgarage tillgängligt: cirka 10,00 euro per dag (betalas lokalt)
Pooler
  • inomhuspool(uppvärmd)
  • barnpool
  • utomhuspool (3)(solstolar (kostnadsfritt) )
  • takpool(endast vuxna)
Avkoppling och wellness
  • spa med: bastu, turkiskt ångbad, jacuzzi, isbad, swimmingpool (uppvärmd), relaxrum, skönhetsbehandlingar
  • gym (kostnadsfritt)
Sport och underhållning
  • spelrum

Måltider

* När du bor med halv- eller helpension gäller det roliga, nya konceptet Dine Around: du kan då också äta på något av de andra Savoy-hotellen i Funchal eller Calheta!

* För alla som bor med halv- eller helpension är det bra att veta att det finns två huvudrestauranger. Restaurangen Hibiscus och restaurangen Orchidaceae. Ibland föreslår Savoy Palace ett annat matalternativ. Detta kan då vara en Table d'Hôte-meny i stället för en buffé. Detta bestäms varje vecka.

Helpension
Frukost
Halvpension
9.5
Utmärkt
Utifrån 21 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

9,5
Utmärkt Utifrån 21 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
9
Barnvänlighet
9,7
Städning
9,1
Prisvärt
9,5
Faciliteter
9,5
Boendet i allmänhet
9,6
Rum / lägenhet
9,4
Läge
9,5
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Madeira

Upptäck Madeira

Praktisk information

I området
I centrum
Observera
Du kommer att bli ombedd om ditt kreditkort vid incheckningen.
Flygresan
Flygresan

Du flyger till Madeira (Funchal). Flygresan tar ca 4 timmar. Vid ankomsten till flygplatsen möts du av Airtours guide eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen.

Transfertiderna från Funchal är följande:

Funchal - ca 30 minuter

Caniço - ca 15 minuter

Santa Cruz - ca 15 minuter

Calheta - ca 50 minuter

Machico - ca 15 minuter

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra kostnad. Du kan ange detta under bokningsprocessen, i steg 2. På flygplatsen kan du anmäla dig till vår reseledare med din voucher och de kommer att hänvisa dig till din taxi. För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseguide att informera dig i god tid om upphämtningstiden på ditt boende.

Information om Portugal

Huvudstad:

Portugals huvudstad är Lissabon.

Språk:

Det officiella språket är portugisiska, men du kan också använda engelska eller franska.

Tid:

I Portugal är det en timme tidigare än i sverige.

Valuta:

Den officiella valutan är euro. Du kan med ditt bankkort ta ut pengar i en av det många bankomaterna. Betalning i (större) butiker är också möjligt med bankkort. Dessutom kan du betala med ditt kreditkort på flera platser. Detta är inte möjligt på små restauranger och butiker.

Volt:

Du behöver inte en adapter då det är 220 volt i uttagen.

Resedokument:

- Svenskt ID eller pass.

- ID är obligatoriskt för barn under 12 år.

- För personer under 18 år som reser utan vuxna krävs ett undertecknat uttalande från föräldrarna och / eller vårdgivaren. Detta kan begäras.

- Resedokumenten måste vara giltiga under hela vistelsen i Portugal.

- Om du inte har en svensk nationalitet rekommenderar vi att du kontaktar ambassaden eller konsulatet.

- Att ha rätt och giltiga resedokument är alltid ditt eget ansvar.

Observera!

För Portugal:

I varje bokning måste minst 1 person per rum vara 18 år eller äldre. Airtours kan inte hållas ansvarig för detta.

Vaccination:

För aktuell information om vaccinationer och annan hälso- och resedata är det bäst att besöka webbplatsen för Institute of Tropical Medicine: https://www.itg.be/

Telefoni:

Du kan ringa med din mobiltelefon i Portugal. Vi rekommenderar att du begränsar detta så mycket som möjligt på grund av de höga kostnaderna. Fråga din leverantör om detta innan du åker på avresa. Om du vill använda internet via din telefon rekommenderar vi att du gör det via ett trådlöst nätverk. Stäng alltid av din dataroaming utomlands.

Nödnummer:

Nödnumret i Portugal för polis, ambulans och brandkår är 112.

Mat och dryck:

Under din semester i Portugal kommer du att njuta av det utsökta portugisiska köket. Vad sägs om Cataplana (en gryta av skaldjur med kokt skinka) eller kyckling Piri-Piri, fin och kryddig! Detta i kombination med ett gott glas vin eller en uppfriskande öl.

Dricks:

Det är vanligt i Portugal att lämna dricks mellan 5% och 10% i barer och restauranger.

Öppettider:

Butikerna i Portugal är öppna från måndag till fredag från 9 till 13 och från 15 till 19. På lördag är butikerna öppna från 9 till 13. Butiker är ofta öppna längre på turist- (bad) platser.

Se mer om Portugal

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.