8,5
Utmärkt

  • Precis vid strandpromenaden
  • Nära till stranden
  • Lyxiga rum

Gemytligt hotellet vid havet med pool

AQUA Hotel Promenade & Spa ligger mitt i centrum och precis vid Pineda de Mar's strandpromenad. På strandpromenaden hittar du butiker, barer och restauranger. Under din vistelse kommer du bo i trevliga rum som har en modern inredning, harmoniska färgval och detaljer som gör din vistelse både avkopplande och bekväm.

Strand & pool

Den långsträckta stranden ligger endast några steg från ditt hotell där du kan njuta av svalkande dopp i havet. Uppskattar du att koppla av i solen vid poolen istället kan du njuta av det fina poolområdet på Aqua Hotel Promenade & Spa. Underhållningsteamet anordnar spel under hela säsongen på hotellet och under högsäsong kan du även delta i sportaktiviteter på stranden. Miniklubben är öppen hela sommaren för alla barn som vill bli underhållna och på kvällen kan de dansa på mini-discot.

Mat & dryck

God mat och dryck serverar i hotellets restaurang. I slutet av varje semesterdag väntar en välsmakande buffé på dig.

Omgivningarna

Pineda de Mar är en lugn och trivsam semester i ort. I centrumet äter du god, lokal mat, på restaurangerna. Du finner även caféer, strandbarer och butiker i Pineda de Mar.

Boendealternativ

Dubbelrum standard B
för 2 personer
  • yta cirka 23m²
  • balkong
  • minibar (kostar extra)
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er), kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • uppvärmning (kostnadsfritt; individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: bad eller dusch, handfat, toalett, bidé, hårfön
Dubbelrum superior havsutsikt (PREMIUM)
för 2 personer
  • yta cirka 23m²
  • 1 enkelsäng
  • 1 dubbelsäng
  • balkong med utemöbler
  • minibar (kostar extra)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er), kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • uppvärmning (kostnadsfritt; individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
Enkelrum
för 1 person
  • balkong med utemöbler
  • minibar (kostar extra)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er), kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • uppvärmning (kostnadsfritt; individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
Familjerum
för 4 personer
  • yta cirka 34m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong med utemöbler
  • minibar (kostar extra)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • uppvärmning (individuellt styrd: hela dagen)
  • sovrum: 2 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng)
  • andra sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng eller 2 separata bäddar)
  • badrum: 1 badrum
  • badrum 1: bad, bad eller dusch, handfat, toalett, hårfön

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • antal rum: 172
  • våningar: 6
  • byggnader: 1
  • klassificering: komfort
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (2)
  • värdeskåp (på rummet)
  • lobby
  • restauranger: restaurang
  • barer: bar 1
  • gemensamt tv-område
  • rum anpassade för funktionsvarierade (på begäran)
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger per vecka
  • handdukar ingår bytas 1 gånger per dag
  • duschrum vid ankomst/hemresa
  • bagageförvaring
  • städning i rum 1 gånger per dag
  • husdjur inte tillåtna
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang
  • barer: bar 1
För barn
  • spjälsäng
Pooler
  • handduksservice
  • utomhuspool (1, 80 m2)(sötvatten, solstolar, parasoll)
Avkoppling och wellness
  • spa med (åldersgräns från 16 år) ()
  • jacuzzi
  • bastu
  • gym (kostnadsfritt)
  • massage (mot betalning)
Sport och underhållning
  • biljard
  • bordtennis
  • underhållning, underhållning för vuxna

Måltider

Halvpension
8.5
Utmärkt
Utifrån 44 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

8,5
Utmärkt Utifrån 44 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
7,9
Barnvänlighet
8,7
Städning
8,3
Prisvärt
8,2
Faciliteter
8,4
Boendet i allmänhet
8,4
Rum / lägenhet
8,7
Läge
8,6
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Costa Brava

Upptäck Costa Brava

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 50 m (kiselstenstrand, via trappor)
I centrum
Avstånd till flygplats Barcelona är ca 58 km: Girona är ca 30,0 km
Avstånd till tågstation ca 50 m
Avstånd till uttagsautomat ca 50 m
Närmaste butiker ca 30 m
Närmaste kiosk ca 100 m
Närmaste restaurang ca 50 m
Vid en järnväg
Observera
  • Gratis Wi-Fi i Premium-rum
  • Gratis badhandduksservice i Premium-rum
Flygresan
Flygresan

Du flyger till Barcelona eller Gerona. Flygresan tar ca 3 timmar och 30 minuter. Vid ankomsten till flygplatsen möts du av en medarbetare från vårt transferföretag (MTS Globe).

Transfer

Det är möjligt att lägga till en transfer i bokningsstegen, förutom om du ska till Barcelona. Transfertiderna från Barcelona är följande:

Calella - cirka 60 minuter

Pineda de Mar - cirka 75 minuter

Santa Sussana - cirka 110 minuter

Malgrat de Mar - cirka 120 minuter

Blanes - cirka 135 minuter

Lloret de Mar - cirka 150 minuter

Tossa de Mar - cirka 180 minuter

Transfertider från Gerona är som följer:

Calella - cirka 100 minuter

Pineda de Mar - cirka 80 minuter

Santa Sussana - cirka 65 minuter

Malgrat de Mar - cirka 80 minuter

Blanes - cirka 50 minuter

Lloret de Mar - cirka 30 minuter

Tossa de Mar - cirka 50 minuter

Platja d'Aro - ca 40 minuter

TRANSFER - VÄNLIGEN NOTERA!

Vid ankomst kommer du att rapportera direkt till transferföretaget och det kommer inte att finnas någon reseguide på flygplatsen. Vi strävar efter att alla ska vara på en transferbuss på väg till sitt boende inom högst 90 minuter efter den första kontakten med transferföretaget.

På transferkupongen hittar du en detaljerad förklaring av var du ska anmäla dig på flygplatsen. Läs dessa instruktioner noggrant.

Bussen kan behöva passera flera platser och därför kan transfertiderna öka. Trafikförseningar eller förseningar i skytteltrafiken kan också öka transfertiderna.

Det är inte säkert att du släpps av framför ingången till ditt boende.  Ombordstignings- och avstigningsplatsen kan variera. Kontrollera Sunweb-appen för upphämtningstid och plats för din transfer tillbaka till flygplatsen.

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra avgift. Du kan ange detta under bokningsprocessen i steg 2. På flygplatsen anmäler du dig till transferföretaget med din voucher och de kommer att hänvisa dig till ditt transportmedel (detta kan vara en minibuss, stor buss eller taxi).

Information om Spanien

Huvudstad:

Spaniens huvudstad är Madrid.

Språk:

Det officiella språket är spanska. Men du kan ofta klara dig med engelska eller tyska.

Tid:

Spanien har ingen tidsskillnad med Sverige. Förutom på Kanarieöarna, där det är 1 timme tidigare än i Sverige. Detta gäller både sommar- och vintertid.

Valuta:

Spaniens officiella valuta är euro. Att ta ut kontanter i Spanien och på Kanarieöarna är inga problem. Det finns uttagsautomater nästan överallt där du kan ta ut kontanter. Det går också bra att betala med kreditkort på många ställen.

Spänning:

Spänningen är 230 volt.

Resehandlingar:

Du måste ha ett giltigt pass eller identitetskort.

Om du inte har svenskt medborgarskap är det viktigt att kontrollera om andra regler gäller. Kontrollera med ambassaden för det land du vill resa till och de länder du reser igenom.

Observera!

För Spanien gäller följande:

I varje bokning måste minst en person vara 18 år eller äldre.

Att resa med korrekta handlingar är ditt eget ansvar. Airtours kan inte hållas ansvariga för detta.

Vaccination:

För aktuell information om vaccinationer och annan hälso- och reseinformation, besök din lokala vårdcentral.

Nödnummer:

Det spanska nödnumret för polis, ambulans och brandkår är 112.

Mat och dryck:

Spanien är känt för tapas (små rätter) och paella (ris med skaldjur). Spanien är också känt för sangria: ett fruktigt vin som serveras i en karaff med färsk frukt.

Vattnet i Spanien är inte som det du är van vid i Sverige. Det rekommenderas att inte dricka kranvatten. Det är bäst att köpa vatten på flaska i snabbköpet eller på hotellet/lägenheten.

Dricks:

I Spanien är det vanligt att ge mellan 5 och 10 % i dricks.

Öppettider:

Butiker i Spanien är öppna måndag till lördag från 09:00-14:00 och stänger sen för siesta. Butikerna öppnar igen 16:30-20:00. I turiststäder (vid kusten) är butikerna ofta öppna längre.

Viktigt att veta:

Det är obligatoriskt att betala turistskatt i Katalonien och på Balearerna. Kostnaden är per person och natt, för personer som är 17 år eller äldre. Du betalar kostnaden på plats vid incheckningen och beror på antalet stjärnor under din vistelse.

Se mer om Spanien

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.