8,1
Utmärkt

  • Trevligt underhållningsprogram
  • Mini-klubb och mini disco
  • Nyrenoverat

Prima familjetrivsel med närhet till strand

Här får du och familjen en bekväm semester. En stor pool med solterrass ger välbehövlig vila när du hittar din favoritsolstol för dagen. Utmana varandra i någon sportig aktivitet eller gå ner till stranden så är semestern fylld av skoj.

Strand & pool

I poolområdet spenderar du många timmar med plask och bad eller på en solstol. De minsta gästerna har en egen pool och när du vill pausa badandet utforskar ni lekrummet eller utmanar varandra i ett parti dart eller tar en bordtennismatch.

Santa Ana-stranden ligger cirka 100 meter bort, så du promenerar enkelt dit för en dag fylld med sandlek och havsbad.

Mat & dryck

Snackbaren blir din bästa vän under semestern för här levereras semesterns räddare i form av lättare mål under dagen. Restaurangen serverar mer gedigen mat så du kommer inte vara hungrig efter middagen heller. Läckra drinkar serveras också när det kan passa.

Omgivningarna

Busshållplats finns nere vid den större vägen. Några butiker finns i närheten.

Information om rumstyper saknas.

 

Måltider

All inclusive

Mat och dryck

I All Inclusive-programmet ingår:

Helpension med buffé med (lokala) drycker inkluderade

Frukost från 08:00 till 10:00

Alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga lokala drycker, juice och glass från 10:30 till 22:30

Kontinental frukost från 10:30 till 11:30:

Snackbar: hamburgare, korv, smörgåsar och chips från 11:30 till 15:30

Lunch från 13:00 till 15:00

Snackbar: pannkakor och smörgåsar från 15:30 till 17:30

Kalla smörgåsar från 18:00 till 22:30

Middag från 19:30 till 21:30

 

Sport och underhållning:

Bordtennis

Underhållningsteam

Mini Club

8.1
Utmärkt
Utifrån 167 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

8,1
Utmärkt Utifrån 167 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
8
Barnvänlighet
8,1
Städning
8
Prisvärt
7,6
Faciliteter
7,8
Boendet i allmänhet
7,9
Rum / lägenhet
8,6
Läge
8,6
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Costa del Sol

Upptäck Costa del Sol

Praktisk information

Observera
  • Hotellet är handikappvänligt, men vägen till hotellet är brant. Då det kan bli tungt att nå hotellet med vanlig rullstol så en elektisk sådan vara att föredra.
  • Transferbussen stannar cirka 30 meter från hotellet. Observera att transfer inte ingår i priset för flygresor.
Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Malaga. Denna flygning tar cirka 4 timmar. Vid ankomst till flygplatsen möts du av en lokal representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen. Transfertiderna är ungefär enligt följande:

Benalmádena - ca 45 minuter

Estepona - ca 120 - 180 minuter

Fuengirola - ca 35 - 70 minuter

Frigiliana - ca 60 - 90 minuter

Marbella - ca 60 - 120 minuter

Mijas - ca 35 -  80 minuter

Mijas Costa - ca 40 - 80 minuter (Vik Gran Costa del Sol - ca 120 minuter)

Motril - ca 90 minuter

Almuñecar

Frigiliana och Nerja - ca 60 - 90 minuter

Torremolinos - ca 15 - 45 minuter

TRANSFER - VÄNLIGEN NOTERA!

Bussen kan behöva passera alla platser, i vilket fall dessa tider varierar mycket och kan adderas upp. Transfertiderna kan också öka avsevärt på grund av trafikförseningar eller förseningar i skytteltrafiken. Och transferbussen kör inte alltid ner till platserna i en fast ordning.

Det är möjligt att en skytteltrafik kommer att användas för Sunweb för små ankomster. I det här fallet försöker vi sträva efter en maximal väntetid på 90 minuter på flygplatsen efter första kontakten med reseguiden, innan skyttelbussen tar dig till ditt boende.

Det är inte alltid som du kan släppas av framför boendet. Om du körs till boendet med en skytteltrafik kan upphämtnings- och avlämningsplatsen skilja sig åt.

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra avgift. Du kan ange detta under bokningsprocessen i steg 2. På flygplatsen kan du anmäla dig till vår reseledare med din voucher och de kommer att hänvisa dig till ditt transportmedel (detta kan vara en minibuss, stor buss eller taxi). För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseledare att informera dig i god tid om upphämtningstiden vid ditt boende.

Information om Spanien

Huvudstad:

Spaniens huvudstad är Madrid.

Språk:

Det officiella språket är spanska. Men du kan ofta klara dig med engelska eller tyska.

Tid:

Spanien har ingen tidsskillnad med Sverige. Förutom på Kanarieöarna, där det är 1 timme tidigare än i Sverige. Detta gäller både sommar- och vintertid.

Valuta:

Spaniens officiella valuta är euro. Att ta ut kontanter i Spanien och på Kanarieöarna är inga problem. Det finns uttagsautomater nästan överallt där du kan ta ut kontanter. Det går också bra att betala med kreditkort på många ställen.

Spänning:

Spänningen är 230 volt.

Resehandlingar:

Du måste ha ett giltigt pass eller identitetskort.

Om du inte har svenskt medborgarskap är det viktigt att kontrollera om andra regler gäller. Kontrollera med ambassaden för det land du vill resa till och de länder du reser igenom.

Observera!

För Spanien gäller följande:

I varje bokning måste minst en person vara 18 år eller äldre.

Att resa med korrekta handlingar är ditt eget ansvar. Airtours kan inte hållas ansvariga för detta.

Vaccination:

För aktuell information om vaccinationer och annan hälso- och reseinformation, besök din lokala vårdcentral.

Nödnummer:

Det spanska nödnumret för polis, ambulans och brandkår är 112.

Mat och dryck:

Spanien är känt för tapas (små rätter) och paella (ris med skaldjur). Spanien är också känt för sangria: ett fruktigt vin som serveras i en karaff med färsk frukt.

Vattnet i Spanien är inte som det du är van vid i Sverige. Det rekommenderas att inte dricka kranvatten. Det är bäst att köpa vatten på flaska i snabbköpet eller på hotellet/lägenheten.

Dricks:

I Spanien är det vanligt att ge mellan 5 och 10 % i dricks.

Öppettider:

Butiker i Spanien är öppna måndag till lördag från 09:00-14:00 och stänger sen för siesta. Butikerna öppnar igen 16:30-20:00. I turiststäder (vid kusten) är butikerna ofta öppna längre.

Viktigt att veta:

Det är obligatoriskt att betala turistskatt i Katalonien och på Balearerna. Kostnaden är per person och natt, för personer som är 17 år eller äldre. Du betalar kostnaden på plats vid incheckningen och beror på antalet stjärnor under din vistelse.

Se mer om Spanien

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.