8,0
Utmärkt

  • Gratis transfer till Aqualava Water Park
  • Nära Puerto del Carmens livliga centrum
  • Inom gångavstånd från Playa Pocillos

Avkopplande semester för hela familjen

Relaxia Olivina Hotel har ett perfekt läge för en semester på Lanzarote. Puerto del Carmens trevliga centrum kan nås på några minuter. Här hittar du en livlig boulevard med butiker, uteserveringar, restauranger och barer. Delen med den gamla stadskärnan är också värd ett besök. Under din vistelse på Relaxia Olivina Hotel bor du i trivsamma rum som är rymliga och har fin utsikt över trädgården eller poolen, från din egen balkong eller terrass.

Strand & pool

Ta ett uppfriskande dopp i poolen och njut av den spanska solen från din solstol. Den vackra stranden Playa Pocillos ligger inom gångavstånd från ditt hotell där du kan njuta av havet och den sköna havsbrisen. Underhållningsteamet på hotellet organiserar aktiviteter för alla åldrar under dagarna. För de yngsta finns en miniklubb och lekplats.

Hotellet är en del av Relaxia-kedjan. I semesterorten Playa Blanca ligger vattenparken som heter Aqualava Water Park. På måndag, onsdag och fredag går det en gratis pendelbuss till vattenparken.

Mat & dryck

Hotellet har en restaurang och en bar.

Information om rumstyper saknas.

 

Måltider

All inclusive

Alla måltider serveras som buffé

* Frukost kl. 08.00 – 10.30

* Lunch kl. 13.00 – 15.00

* Middag kl. 18.30 – 21.30

* Kaffe, te, bakverk och tilltugg kl. 15.30 – 17.30

* Lokala alkoholhaltiga och alkoholfria drycker kl. 10.30 – 00.00

8
Utmärkt
Utifrån 980 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

8
Utmärkt Utifrån 980 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
7,9
Barnvänlighet
8,4
Städning
8,2
Prisvärt
7,6
Faciliteter
7,7
Boendet i allmänhet
7,3
Rum / lägenhet
8,5
Läge
8,4
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Lanzarote

Upptäck Lanzarote

Praktisk information

Observera

Så länge lagret räcker är det möjligt att boka ett gratis babypaket under bokningsstegen. Det exakta innehållet i babypaketet består av: babysäng, barnstol, babybad, babyvakt, flaskvärmare, skötunderlägg, myggnät och ett blöjhink. Observera: babypaketet kan inte bokas på plats.

 

Byggnaden

Hotellet består av 2 delar, med dubbelrummen i huvudbyggnaden och familjerum i annexet. Annexet ligger tvärs över gatan, det finns inga barer och restauranger här, du kan gå till huvudbyggnaden för drycker/mat.

Glutenfri kost

Önskar du glutenfri kost måste du ange detta vid bokning.

Aqualava vattenpark

För gäster på Hotel Relaxia Olivina finns en gratis pendelbuss på måndagar, onsdagar och fredagar till vattenparken Aqualava i Playa Blanca. Dessutom, om du bor på all inclusive-basis kan du äta och dricka i parken.

1x fri entré per person vid vistelser på minst 1 vecka, biljett finns i receptionen.

 

OBS!

I vattenparken Aqualava har attraktionen Corsario Bay varit stängd i cirka 15 dagar för underhåll sedan 2024-11-06. Detta är den enda attraktionen i vattenparken som är lämplig för barn under 4 år.

Flygresan
Flygresan

Du flyger till Lanzarote (Arrecife). Flygningen tar ca 4 timmar och 30 minuter. Vid ankomsten till flygplatsen möts du av reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka en transfer i bokningsstegen.

För ankomster till flygplatsen med mindre än 31 personer är det möjligt att en skyttelbuss tar dig till ditt boende. Vi försöker sträva efter en maximal väntetid på 60 minuter på flygplatsen, innan transfer till respektive plats avgår.

Transfertiderna är ungefär enligt följande:

Arrecife - ca 30 minuter

Conil - ca 40 minuter

Costa Teguise - ca 40 minuter

El Islote - ca 40 minuter

Haria - ca 60 minuter

Macher - ca 40 minuter

Playa Blanca - ca 60 minuter

Puerto Calero - ca 40 minuter

Puerto del Carmen - ca 35 minuter

Tias - ca 35 minuter

Yaiza - ca 50 minuter

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra kostnad. Du kan ange detta under bokningsprocessen i steg 2. På flygplatsen kan du anmäla dig till vår reseguide med din voucher och de kommer att hänvisa dig till din taxi, som väntar på dig på den allmänna parkeringen.

OBS: Detta är en skåpbil som kommer att vara redo för dig ca 5-10 minuters promenad via en lätt sluttande väg.

För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseledare att informera dig i god tid om upphämtningstiden på ditt boende.

Information om Spanien

Huvudstad:

Spaniens huvudstad är Madrid.

Språk:

Det officiella språket är spanska. Men du kan ofta klara dig med engelska eller tyska.

Tid:

Spanien har ingen tidsskillnad med Sverige. Förutom på Kanarieöarna, där det är 1 timme tidigare än i Sverige. Detta gäller både sommar- och vintertid.

Valuta:

Spaniens officiella valuta är euro. Att ta ut kontanter i Spanien och på Kanarieöarna är inga problem. Det finns uttagsautomater nästan överallt där du kan ta ut kontanter. Det går också bra att betala med kreditkort på många ställen.

Spänning:

Spänningen är 230 volt.

Resehandlingar:

Du måste ha ett giltigt pass eller identitetskort.

Om du inte har svenskt medborgarskap är det viktigt att kontrollera om andra regler gäller. Kontrollera med ambassaden för det land du vill resa till och de länder du reser igenom.

Observera!

För Spanien gäller följande:

I varje bokning måste minst en person vara 18 år eller äldre.

Att resa med korrekta handlingar är ditt eget ansvar. Airtours kan inte hållas ansvariga för detta.

Vaccination:

För aktuell information om vaccinationer och annan hälso- och reseinformation, besök din lokala vårdcentral.

Nödnummer:

Det spanska nödnumret för polis, ambulans och brandkår är 112.

Mat och dryck:

Spanien är känt för tapas (små rätter) och paella (ris med skaldjur). Spanien är också känt för sangria: ett fruktigt vin som serveras i en karaff med färsk frukt.

Vattnet i Spanien är inte som det du är van vid i Sverige. Det rekommenderas att inte dricka kranvatten. Det är bäst att köpa vatten på flaska i snabbköpet eller på hotellet/lägenheten.

Dricks:

I Spanien är det vanligt att ge mellan 5 och 10 % i dricks.

Öppettider:

Butiker i Spanien är öppna måndag till lördag från 09:00-14:00 och stänger sen för siesta. Butikerna öppnar igen 16:30-20:00. I turiststäder (vid kusten) är butikerna ofta öppna längre.

Viktigt att veta:

Det är obligatoriskt att betala turistskatt i Katalonien och på Balearerna. Kostnaden är per person och natt, för personer som är 17 år eller äldre. Du betalar kostnaden på plats vid incheckningen och beror på antalet stjärnor under din vistelse.

Se mer om Spanien

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.