7,7
Utmärkt

  • Lugnt läge nära stranden
  • Perfekt för familjer
  • Rymliga lägenheter

Mysigt lägenhetshotell med pool

Mallorca Cecilia by Pierre & Vacances är ett charmigt lägenhetshotell med ett bra läge. Lägenheterna är trevligt inredda och har balkong eller terrass där du kan börja din dag med en god frukost innan du tar dig an din semesterdag.

Strand & pool

Här kan du njuta vid poolområdet på en skön solstol och ta ett dopp då och då och kanske slumra till lite. Den vackra andstranden, Cala Marcal, når du inom en kort promenad ifrån lägenhetshotellet och här finner du solstolar med parasoll som du kan hyra för dagen.

Mat & dryck

Inga måltider ingår.

Omgivningarna

Porto Colom är fortfarande en liten traditionell fiskeby. Orten är ganska lugn men har ett bra utbud av restauranger och lite butiker.

Boendealternativ

Studiolägenhet ekonomi
för 1 till 2 personer
  • yta cirka 25m²
  • antal bäddar: 2
  • balkong
  • kokvrå
  • kyl (liten)
  • kokplatta (2 gasbrännare)
  • mikrovågsugn
  • kaffekokare
  • brödrost
  • diskmaskin
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • vardagsrum: 2 sovplatser (2 enkelsängar), mathörna
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
Studiolägenhet standard
för 1 till 2 personer
  • yta cirka 25m²
  • antal bäddar: 2
  • balkong
  • kokvrå
  • kyl (liten)
  • kokplatta (2 gasbrännare)
  • mikrovågsugn
  • kaffekokare
  • brödrost
  • diskmaskin
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • vardagsrum: 2 sovplatser (2 enkelsängar), mathörna
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
Tvårumslägenhet standard
för 2 till 4 personer max. 2 vuxna och 2 barn t.o.m. 14 år
  • yta cirka 45m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong eller terrass
  • kokvrå
  • kyl (liten)
  • kokplatta (2 gasbrännare)
  • mikrovågsugn
  • diskmaskin
  • tv (plattskärm, satellittv, kostnadsfritt)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • vardagsrum: 2 sovplatser (1 bäddsoffa med 2 bäddar; 2 enkla urtdragssängar), mathörna
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (2 enkelsängar)
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön
  • badrum

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 3 stjärnor
  • antal rum: 240
  • våningar: 3
  • byggnader: 2
  • klassificering: komfort
  • reception (öppen från 08:00 till 00:00)
  • ingen hiss
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • deposition
  • turistskatt
  • sängkläder ingår sängkläder byts var 4 dag
  • handdukar ingår handdukar bytas var 4 dag
  • bagageförvaring
  • städning i rum städning av rummen görs var 4 dag
  • husdjur inte tillåtna
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • luftkonditionering:
  • sängkläder och handdukar:
Deposition
  • deposition: cirka 200,00 euro per enhet per vistelse (betalas lokalt, obligatorisk)
För barn
  • spjälsäng
Obligatoriska kostnader
  • turistskatt: för alla gäster ålder från 16 år cirka 2,20 euro per person per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år cirka 45,00 euro per enhet per vecka/veckor (skall anges vid bokning, betalas lokalt)
  • värdeskåp på rummet: (betalas lokalt)
  • husdjur, exkl. mat: (skall anges vid bokning, betalas lokalt)
Pooler
  • barnpool(delvis separerad, sötvatten, utemöbler: parasoll, solstolar)
  • utomhuspool(sötvatten, utemöbler: parasoll, solstolar)
Sport och underhållning
  • biljard (mot betalning)
  • bordtennis
  • multisportbana

Måltider

Inga måltider
7.7
Utmärkt
Utifrån 7 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

7,7
Utmärkt Utifrån 7 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Vänner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
9
Barnvänlighet
7,6
Städning
7,6
Prisvärt
6,6
Faciliteter
7,6
Boendet i allmänhet
7,7
Rum / lägenhet
8
Läge
8,1
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Mallorca

Upptäck Mallorca

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 250 m (sandstrand)
Avstånd till centrum: ca 1,2 km
Avstånd till gamla stadskärnan ca 2,8 km
Avstånd till flygplats ca 60 km
Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Palma de Mallorca. Denna flygning tar ca 3 timmar och 40 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen.

Transfertiderna är som följer:

Alcudia - ca 60-150 minuter

Ca'n Pastilla - ca 10-20 minuter

Ca'n Picafort - ca 60-150 minuter

Cala Bona - ca 65-120 minuter

Cala D'Or - ca 100 minuter

Cala Mandía - ca 60-110 minuter

Cala Mesquida - ca 75-120 minuter

Cala Millor - ca 60-120 minuter

Cala Ratjada - ca 75-120 minuter

Cala Viñas - ca 30-50 minuter

Calas de Mallorca - ca 60-110 minuter

Canyamel - ca 70-120 minuter

Colonia St Jordi - ca 45-60 minuter

Costa d'en Blanes - ca 20-30 minuter

El Arenal - ca 20-55 minuter

Illetas - ca 25 minuter

Magaluf - ca 30-45 minuter

Palma Nova - ca 25-45 minuter

Playa de Muro - ca 60-95 minuter

Playa de Palma - ca 15-40 minuter

Pollença - ca 60 minuter

Portals Nous - ca 20-30 minuter

Porto Colom - ca 60-110 minuter

Porto Cristo - ca 60-110 minuter

Porto Petro - ca 60-90 minuter

Puig d'en Ros - ca 20-60 minuter

Sa Coma - ca 60-120 minuter

Santa Ponsa - ca 35-60 minuter

Bussen kan behöva passera flera platser. Då skiljer sig dessa tider mycket åt. Bytestiderna kan då bli långa. Transfertiderna kan också öka avsevärt på grund av trafikförseningar. Transferbussen passerar inte alltid platserna i en bestämd ordning.

För små grupper (färre än 10 personer) är det möjligt att du kommer att föras till ditt boende med skyttelbuss. Vi försöker sträva efter en maximal väntetid på 90 minuter.

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra kostnad. Du kan ange detta under bokningsprocessen i steg 2. På flygplatsen kan du anmäla dig till vår reseledare med din voucher och de kommer att hänvisa dig till din taxi. För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseguide att informera dig i god tid om upphämtningstiden på ditt boende.

Information om Spanien

Huvudstad:

Spaniens huvudstad är Madrid.

Språk:

Det officiella språket är spanska. Men du kan ofta klara dig med engelska eller tyska.

Tid:

Spanien har ingen tidsskillnad med Sverige. Förutom på Kanarieöarna, där det är 1 timme tidigare än i Sverige. Detta gäller både sommar- och vintertid.

Valuta:

Spaniens officiella valuta är euro. Att ta ut kontanter i Spanien och på Kanarieöarna är inga problem. Det finns uttagsautomater nästan överallt där du kan ta ut kontanter. Det går också bra att betala med kreditkort på många ställen.

Spänning:

Spänningen är 230 volt.

Resehandlingar:

Du måste ha ett giltigt pass eller identitetskort.

Om du inte har svenskt medborgarskap är det viktigt att kontrollera om andra regler gäller. Kontrollera med ambassaden för det land du vill resa till och de länder du reser igenom.

Observera!

För Spanien gäller följande:

I varje bokning måste minst en person vara 18 år eller äldre.

Att resa med korrekta handlingar är ditt eget ansvar. Airtours kan inte hållas ansvariga för detta.

Vaccination:

För aktuell information om vaccinationer och annan hälso- och reseinformation, besök din lokala vårdcentral.

Nödnummer:

Det spanska nödnumret för polis, ambulans och brandkår är 112.

Mat och dryck:

Spanien är känt för tapas (små rätter) och paella (ris med skaldjur). Spanien är också känt för sangria: ett fruktigt vin som serveras i en karaff med färsk frukt.

Vattnet i Spanien är inte som det du är van vid i Sverige. Det rekommenderas att inte dricka kranvatten. Det är bäst att köpa vatten på flaska i snabbköpet eller på hotellet/lägenheten.

Dricks:

I Spanien är det vanligt att ge mellan 5 och 10 % i dricks.

Öppettider:

Butiker i Spanien är öppna måndag till lördag från 09:00-14:00 och stänger sen för siesta. Butikerna öppnar igen 16:30-20:00. I turiststäder (vid kusten) är butikerna ofta öppna längre.

Viktigt att veta:

Det är obligatoriskt att betala turistskatt i Katalonien och på Balearerna. Kostnaden är per person och natt, för personer som är 17 år eller äldre. Du betalar kostnaden på plats vid incheckningen och beror på antalet stjärnor under din vistelse.

Se mer om Spanien

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.