8,9
Utmärkt

  • Omfattande hälsocenter
  • Flera restauranger
  • Vattenlekplats & miniklubb

Avkoppling och familjeaktiviteter

Protur Sa Coma Playa är ett fantastisk hotell. Här finns faciliteter för både stora och små, stranden ligger på gångavstånd och butiker hittar du bara en kort promenad bort.

Strand & pool

På hotellet finns ett inbjudande poolområde där du kan slå dig ner i en solstol och njuta av en stunds avkoppling. Här trivs både små och stora semesterfirare som vill ta svalkande dopp i poolen. Du kan njuta av solen hela dagen på solterrassen här finns nämligen olika pooler för ett uppfriskande dopp. Barnen kommer att ha en fantastisk tid här på grund av miniklubben och den färgglada vattenlekplatsen. För maximal avkoppling har Protur Sa Coma Playa ett omfattande hälsocenter. Vill man spendera en dag på stranden kan man lätt ta en kort promenad för salta bad vid den fina sandstranden.

Mat & dryck

God mat serveras på de olika restaurangerna och du kan skåla med en uppfriskande drink i loungebaren och även i snackbaren under dagen.

Omgivningarna

I centrumet finns butiker och ett antal barer. Vill man har ett större utbud kan man ta sig till Cala Millor, som ligger 2,5 kilometer från Sa Coma.

Boendealternativ

Dubbelrum för eget bruk standard
för 1 person
  • yta cirka 22-27m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar 200 x 100 cm
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • uppvärmning
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, sminkspegel
  • wake-up call
  • fri användning av wi-fi
Dubbelrum plus
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 31m²
  • 1 enkel bäddsoffa 200 x 120 cm
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar 200 x 100 cm
  • terrass med utemöbler: solstolar (2), bord
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • uppvärmning
  • badrum med: bad och dusch, handfat, toalett, hårfön, sminkspegel, badrock, badtofflor
  • wake-up call
  • välkomstgåva (flaska cava)
  • fri entre till wellness/spa
  • fri användning av wi-fi
Dubbelrum standard
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 22-27m²
  • 1 enkel bäddsoffa 200 x 120 cm
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar 200 x 100 cm
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • kyl (liten)
  • tv (plattskärm, satellittv)
  • telefon
  • luftkonditionering
  • uppvärmning
  • badrum med: dusch, handfat, toalett, hårfön, sminkspegel
  • wake-up call
  • fri användning av wi-fi

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • antal rum: 326
  • våningar: 4
  • byggnader: 6
  • klassificering: komfort
  • barnvänligt
  • hiss (4)
  • värdeskåp (på rummet)
  • restauranger: bufférestaurang, asiatisk restaurang, indisk restaurang, italiensk restaurang, grillrestaurang, snackbar
  • barer: loungebar, pool/snackbar
  • parkeringsplats kostnadsfritt.
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • turistskatt
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 1 gång per dag
  • bagageförvaring
  • liten livsmedelsaffär (i närområdet)
  • tvättfaciliteter: tvättservice: mot betalning
  • städning i rum 1 gångper dag
  • husdjur inte tillåtna
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år (gratis) (skall anges vid bokning)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • trådlöst internet i receptionen: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: bufférestaurang, asiatisk restaurang, indisk restaurang, italiensk restaurang, grillrestaurang, snackbar
  • barer: loungebar, pool/snackbar
För barn
  • spjälsäng
  • lekplats
  • miniklubb, 4 t.o.m. 12 år, öppen från 10:30 till 13:00 och från 14:00 till 16:00
  • barndisco
Obligatoriska kostnader
  • turistskatt: cirka 3,30 euro per person per natt (betalas lokalt, obligatorisk)
Valbara tillägg
  • värdeskåp på rummet: (betalas lokalt)
  • deposition för handduksservice: (betalas lokalt)
Pooler
  • handduksservice
  • inomhuspool (öppen från 10:00 - 18:00, stängd från juni till september)
  • barnpool(delvis separerad, utemöbler: parasoll, solstolar)
  • utomhuspool (2, inklusive 1 endast för vuxna)(utemöbler: parasoll, solstolar)
  • vattenlekplats
Avkoppling och wellness
  • spa med, vid protur biomar spa, ca 350 m bort (inträdesavgift): solarium, bastu, turkiskt ångbad, cyklonisk dusch, jacuzzi, isbad, swimmingpool, relaxrum, massage (mot betalning), skönhetsbehandlingar (mot betalning)
  • gym
Sport och underhållning
  • underhållning, underhållning för barn och vuxna

Måltider

Frukost
Halvpension
All inclusive

* Måltider i bufféstil

* Frukost 08.00 - 10.30

* Sen frukost 10.30 - 13.00

* Lunch 13.00 - 15.00

* Kaffe och spanska bakverk 16.00 - 18.30

* Middag 19.00 - 21.30 (juli och augusti till 22.00)

* Middag i à la carte-restaurang (asiatisk, grill, italiensk, indisk)

(bokas i förväg och i mån av tillgång)

* Glassar

* Lokala alkoholhaltiga och alkoholfria drycker 10.00 - 24.00 (från 23.00 - 24.00)

(från kl. 23.00 - 24.00: 1 drink per person)

* Ett urval av internationella drycker

* Frukt 10.30 - 24.00 timmar

* Smörgåsar 23.00 - 24.00 timmar

* Minibar: alkoholfria drycker

* All inclusive avslutas på avresedagen kl. 12.00.

8.9
Utmärkt
Utifrån 16 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

8,9
Utmärkt Utifrån 16 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Familj
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
9,4
Barnvänlighet
9,1
Städning
8,4
Prisvärt
8,8
Faciliteter
9,1
Boendet i allmänhet
8,9
Rum / lägenhet
8,8
Läge
9,3
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Mallorca

Upptäck Mallorca

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 500 m (sandstrand)
Avstånd till flygplats ca 66 km
Närmaste butiker ca 200 m
Närmaste kiosk ca 150 m
Närmaste restaurang ca 200 m
Närmaste apotek ca 600 m
Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Palma de Mallorca. Denna flygning tar ca 3 timmar och 40 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av reseledare eller lokala representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsstegen.

Transfertiderna är som följer:

Alcudia - ca 60-150 minuter

Ca'n Pastilla - ca 10-20 minuter

Ca'n Picafort - ca 60-150 minuter

Cala Bona - ca 65-120 minuter

Cala D'Or - ca 100 minuter

Cala Mandía - ca 60-110 minuter

Cala Mesquida - ca 75-120 minuter

Cala Millor - ca 60-120 minuter

Cala Ratjada - ca 75-120 minuter

Cala Viñas - ca 30-50 minuter

Calas de Mallorca - ca 60-110 minuter

Canyamel - ca 70-120 minuter

Colonia St Jordi - ca 45-60 minuter

Costa d'en Blanes - ca 20-30 minuter

El Arenal - ca 20-55 minuter

Illetas - ca 25 minuter

Magaluf - ca 30-45 minuter

Palma Nova - ca 25-45 minuter

Playa de Muro - ca 60-95 minuter

Playa de Palma - ca 15-40 minuter

Pollença - ca 60 minuter

Portals Nous - ca 20-30 minuter

Porto Colom - ca 60-110 minuter

Porto Cristo - ca 60-110 minuter

Porto Petro - ca 60-90 minuter

Puig d'en Ros - ca 20-60 minuter

Sa Coma - ca 60-120 minuter

Santa Ponsa - ca 35-60 minuter

Bussen kan behöva passera flera platser. Då skiljer sig dessa tider mycket åt. Bytestiderna kan då bli långa. Transfertiderna kan också öka avsevärt på grund av trafikförseningar. Transferbussen passerar inte alltid platserna i en bestämd ordning.

För små grupper (färre än 10 personer) är det möjligt att du kommer att föras till ditt boende med skyttelbuss. Vi försöker sträva efter en maximal väntetid på 90 minuter.

Privat transfer

Det är möjligt att boka en privat transfer mot en extra kostnad. Du kan ange detta under bokningsprocessen i steg 2. På flygplatsen kan du anmäla dig till vår reseledare med din voucher och de kommer att hänvisa dig till din taxi. För transfer tillbaka till flygplatsen kommer vår reseguide att informera dig i god tid om upphämtningstiden på ditt boende.

Information om Spanien

Huvudstad:

Spaniens huvudstad är Madrid.

Språk:

Det officiella språket är spanska. Men du kan ofta klara dig med engelska eller tyska.

Tid:

Spanien har ingen tidsskillnad med Sverige. Förutom på Kanarieöarna, där det är 1 timme tidigare än i Sverige. Detta gäller både sommar- och vintertid.

Valuta:

Spaniens officiella valuta är euro. Att ta ut kontanter i Spanien och på Kanarieöarna är inga problem. Det finns uttagsautomater nästan överallt där du kan ta ut kontanter. Det går också bra att betala med kreditkort på många ställen.

Spänning:

Spänningen är 230 volt.

Resehandlingar:

Du måste ha ett giltigt pass eller identitetskort.

Om du inte har svenskt medborgarskap är det viktigt att kontrollera om andra regler gäller. Kontrollera med ambassaden för det land du vill resa till och de länder du reser igenom.

Observera!

För Spanien gäller följande:

I varje bokning måste minst en person vara 18 år eller äldre.

Att resa med korrekta handlingar är ditt eget ansvar. Airtours kan inte hållas ansvariga för detta.

Vaccination:

För aktuell information om vaccinationer och annan hälso- och reseinformation, besök din lokala vårdcentral.

Nödnummer:

Det spanska nödnumret för polis, ambulans och brandkår är 112.

Mat och dryck:

Spanien är känt för tapas (små rätter) och paella (ris med skaldjur). Spanien är också känt för sangria: ett fruktigt vin som serveras i en karaff med färsk frukt.

Vattnet i Spanien är inte som det du är van vid i Sverige. Det rekommenderas att inte dricka kranvatten. Det är bäst att köpa vatten på flaska i snabbköpet eller på hotellet/lägenheten.

Dricks:

I Spanien är det vanligt att ge mellan 5 och 10 % i dricks.

Öppettider:

Butiker i Spanien är öppna måndag till lördag från 09:00-14:00 och stänger sen för siesta. Butikerna öppnar igen 16:30-20:00. I turiststäder (vid kusten) är butikerna ofta öppna längre.

Viktigt att veta:

Det är obligatoriskt att betala turistskatt i Katalonien och på Balearerna. Kostnaden är per person och natt, för personer som är 17 år eller äldre. Du betalar kostnaden på plats vid incheckningen och beror på antalet stjärnor under din vistelse.

Se mer om Spanien

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.