8,7
Utmärkt

  • Vacker privat strand
  • Perfekt för familjer
  • Omfattande underhållningsprogram

Strandnära boende vid den idylliska Torba-bukten

Vid den bedårande Torba-bukten välkomnar Samara Hotel dig till en fridfull reträtt. Ett perfekt resmål för dig som vill koppla av men som också vill delta i ett roligt välorganiserat underhållningsprogram då och då.

Strand & pool

Här kan du njuta av avkoppling på den privata stranden eller ta ett uppfriskande dopp i en av de underbara poolerna medan de små i familjen har roligt på vattenrutschbanorna.

Mat & dryck

Hotellet erbjuder en mångsidig matupplevelse med ett urval av restauranger och barer. Låt dig förföras av en mängd smaker som serveras i en vänlig atmosfär.

Omgivningarna

Om du vill utforska området runt Hotel Samara har Torbas charmiga bykärna och vackra natur mycket att erbjuda. Utforska lokala sevärdheter, ta en promenad längs strandpromenaden eller bara njut av lugnet och skönheten i denna idylliska plats vid Egeiska kusten.

Boendealternativ

Dubbelrum deluxe trädgårdsutsikt
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 30m²
  • 1 enkel bäddsoffa
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • minibar (fylld)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • radio
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön, sminkspegel
Dubbelrum delvis havsutsikt
för 2 till 4 personer max. 3 vuxna utan barn eller 2 vuxna med 2 barn (t.o.m. 12 år)
  • yta cirka 32m²
  • 1 enkel bäddsoffa
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • minibar (fylld)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • radio
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön, sminkspegel
Dubbelrum landsida
för 2 till 4 personer
  • yta cirka 35m²
  • 1 enkel bäddsoffa
  • 1 enkel fällsäng
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • minibar (fylld)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • radio
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön, sminkspegel
Dubbelrum superior trädgårdsutsikt
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 35m²
  • balkong
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • minibar
  • tv (satellittv)
  • radio
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön, sminkspegel
Enkelrum deluxe trädgårdsutsikt
för 1 person
  • yta cirka 30m²
  • 1 enkel bäddsoffa
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • minibar (fylld)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • radio
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön, sminkspegel
Enkelrum delvis havsutsikt
för 1 person
  • yta cirka 32m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • minibar (fylld)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • radio
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön, sminkspegel
Enkelrum landsida
för 1 person
  • yta cirka 35m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • minibar (fylld)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • radio
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön, sminkspegel
Enkelrum superior trädgårdsutsikt
för 1 person
  • yta cirka 35m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • minibar (fylld)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • radio
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön, sminkspegel
Juniorsvit 2 rum
för 3 till 4 personer
  • yta cirka 45m²
  • antal bäddar: 4
  • rum för icke-rökare
  • balkong med utemöbler: stolar, bord
  • kaffe- och tefaciliteter
  • vattenkokare
  • minibar (fylld)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • radio
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • vardagsrum
  • rum med anslutande dörr: 2 sovplatser (1 enkelsäng; bäddsoffa för 1 person)
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön, sminkspegel

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 5 stjärnor
  • antal rum: 339
  • klassificering: komfort
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (3)
  • värdeskåp (på rummet)
  • lobby
  • restauranger: restaurang, á la carte-restaurang (1), turkisk restaurang (bokning krävs), fisk restaurang (bokning krävs), snackbar (män och kvinnor måste bära lämpliga / täckande kläder i restaurangen )
  • barer: bar, lobbybar, poolbar, pool/snackbar, strandbar
  • gemensamt tv-område
  • rum anpassade för funktionsvarierade (på begäran)
  • läkarservice
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 3 gånger per vecka
  • handdukar ingår bytas 7 gånger per vecka
  • filtar
  • liten livsmedelsaffär
  • hårfrisör
  • skönhetssalong
  • tvättfaciliteter
  • diverse affärer
  • diskotek
  • städning i rum 1 gånger per dag
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år, på begäran (gratis) (skall anges vid bokning)
  • barnstol i restaurangen: på begäran (gratis)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: (gratis)
  • wi-fi på rummet: (gratis)
  • trådlöst internet i receptionen: (gratis)
  • handduksservice: (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang, á la carte-restaurang (1), turkisk restaurang (bokning krävs), fisk restaurang (bokning krävs), snackbar (män och kvinnor måste bära lämpliga / täckande kläder i restaurangen )
  • barer: bar, lobbybar, poolbar, pool/snackbar, strandbar
För barn
  • spjälsäng
  • barnstol
  • lekplats
  • miniklubb, 4 t.o.m. 12 år
Pooler
  • handduksservice (kostnadsfritt)
  • barnpool(sötvatten)
  • utomhuspool (2, 2, inklusive 1 endast för vuxna)(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
  • vattenrutschbanor
Avkoppling och wellness
  • hamam (fri tillgång): hamam-behandlingar (mot betalning)
  • jacuzzi
  • bastu
  • gym (kostnadsfritt)
  • massage (mot betalning)
Sport och underhållning
  • spelrum
  • biljard (kostnadsfritt)
  • dart (kostnadsfritt)
  • tennisbana (utomhus, under dagen mot betalning)
  • bordtennis (kostnadsfritt)
  • beachvolleyboll
  • vattensporter: motorsport (mot betalning), inga motorfordon
  • underhållning, underhållning för barn under dagen, på kvällen, underhållning för vuxna under dagen, på kvällen

Måltider

Ultra all-inclusive

*Alla måltider serveras i bufféform

* Frukost 07:00 - 11:00 (med färsk apelsinjuice)

* Lunch 12.30 - 14.30

* Middag 19.00 - 21.30

* Snacks 12.30 - 17.30

* Konditori 10.00 - 19.00

* Gozleme & Pide 12.30 - 17.30

* Midnattssoppa 23.30 - 01.00

* Alla lokala alkoholhaltiga och alkoholfria drycker dygnet runt

* 1x middag på två à la carte-restauranger (turkiskt och fisk, bokning och klädkod krävs)

* Minibaren fylls med vatten och läskedrycker vid ankomsten och fylls med vatten varje dag.

8.7
Utmärkt
Utifrån 22 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

8,7
Utmärkt Utifrån 22 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
8,5
Barnvänlighet
9
Städning
8,6
Prisvärt
8,9
Faciliteter
8,7
Boendet i allmänhet
8,6
Rum / lägenhet
8,1
Läge
8,9
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Bodrum halvon

Upptäck Bodrum-halvön

Praktisk information

I området
Vid stranden (sandstrand)
Avstånd till centrum: torba är ca 3000 m, bodrum är ca 8,0 km
Avstånd till uttagsautomat ca 300 m
Närmaste butiker ca 3,0 km
Närmaste restaurang ca 3,0 km
Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Bodrum. Denna flygning tar cirka 3 timmar och 45 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av reseledare eller lokal representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsprocessen. Transfertiderna är enligt följande:

Guvercinlik - cirka 45 minuter

Torba - cirka 60 minuter

Bodrum - cirka 60 till 100 minuter

Gümbet - cirka 70 till 120 minuter

Gündogan, Türkbükü, Ortakent och Yalikavak - cirka 100 till 120 minuter

Ortakent - cirka 90 till 120 minuter

Bitez - cirka 90 till 120 minuter

Didim - ca 100 minuter från BJV flygplats och ca 140 minuter från ADB flygplats

Turgutreis - cirka 105 till 120 minuter

Güllük - cirka 30 minuter

Yaliciftlik - cirka 60 till 90 minuter

Information om Turkiet

Huvudstad:

Huvudstaden är Ankara.

Tidsskillnad:

Turkiet är en timme före Sverige. Det vill säga, när klockan är 12 i Sverige, är den 13 i Turkiet.

Språk:

Det officiella språket är turkiska. Inom turistnäringen och storstäder talas mest engelska eller tyska.

Valuta:

Turkiska Lira (TL). På de flesta ställen kan du också betala med euro, men inte alltid till bästa kurs. Du kan växla svenska kronor och euro i alla banker, på de flesta växlingskontor och postkontor. Observera att du utöver uttagsavgifter som betalas till din svenska bank också betalar en uttagsavgifter på cirka 5% till den turkiska banken.

Dricks:

I Turkiet är det vanligt att man dricksar personalen för servicen. Lönerna i tjänstesektorn är låga och personalen förlitar sig ofta på dricks. I priser ingår inte dricks, eftersom det är något du själv väljer, och dricks-systemet är en del av kulturen. Vi uppmuntrar dig att följa och respektera denna sed och ge dricks till anställda i tjänstesektorn, som servitörer, städare, taxichaufförer, lokala guider, etc. På hotell, restauranger, kaféer etc. förväntas det att du ger ca 10% av totalkostnaden i dricks. Observera att på vissa platser ingår "serviceavgift" i notan, då förväntas du inte ge ytterligare dricks.

El:

Man använder 220 Volt i Turkiet, som i Sverige.

Vatten:

Vi rekommenderar att du bara dricker vatten på flaska, och aldrig från kranen. Samt att du är försiktig med isbitar, om inte dessa är gjorda av källvatten.

Mat och dryck:

Priserna är något lägre än i Sverige. En måltid kostar omkring 100 till 125 kr. Vin kostar lika mycket som i Sverige - vare sig det rör sig om importerade eller lokalt producerat vin. Importerad alkohol kan vara dyrare än det är i Sverige.

Mobiltelefon:

En svensk mobil fungerar även i Turkiet. Kontrollera eventuellt med din mobilleverantör om du är registrerad för internationell telefoni. Var försiktig med att använda dataroaming, eftersom det är mycket höga kostnader att använda detta i Turkiet. Det lönar sig ofta för att köpa ett telefonkort i Turkiet, om du vill ringa hem under semestern.

Transport:

Det är enkelt och billigt att ta sig runt på lokala minibussarna, "dolmus". Det står i vindrutan vart bussen ska och det är bara säga till chauffören när du vill hoppa av. Du betalar när du går på bussen. Bussen stannar ofta längs vägen. De bussar som går mellan städerna är av hög kvalitet och till mycket rimliga priser. Dessutom är det fortfarande billigt att ta en taxi i Turkiet, men försök att komma överens om ett fast pris innan resan startar. Vi rekommenderar också att du hyr en bil så att du kan ta dig runt på egen hand. Vi rekommenderar inte att du hyr motorcykel eller skoter.

Pass och visum:

Svenska medborgare behöver inte visum för resor som varar mindera än 3 månader i Turkiet. Ditt pass måste vara giltigt i minst sex månader efter hemresan. Reser du eller någon av dina medresenärer på ett utländskt pass eller har flera medborgarskap, ber vi dig kontakta den turkiska ambassaden i Stockholm på tel. 08-230 840 41 för eventuella visumregler.

Reseförsäkring:

Den offentliga sjukförsäkringen gäller inte i Turkiet. Därför är det oerhört viktigt att teckna en reseförsäkring när de reser på semester till Turkiet. Med reseförsäkring får du aktiv och professionell hjälp på plats om en olycka inträffar. Du kan också teckna en reseförsäkring genom Airtours.

Tips:

Vi rekommenderar att du läser UD: s till Turkiet på https://www.regeringen.se/uds-reseinformation/

Vaccination:

Du behöver inte vaccinera dig när du reser till Turkiet. Vi rekommenderar dig att kontakta en läkare.

Ramadan:

Ramadan spelar en viktig roll i turkisk kultur. Även om inte allt är stängt på turistorterna, är detta något man bör ha i åtanke om man besöker Turkiet under ramadan.

Se mer om Turkiet

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.