4,9
Dåligt

  • All Inclusive
  • Vid stranden
  • På gågatan

Charmigt all inclusivehotell direkt vid stranden

Här bor du i vitkalkade byggnader i en grönskande trädgård och med stranden precis utanför dörren. Du sover gott i fina dubbelrum med privat balkong och njuter av den långsträckta stranden. Barnens semester blir fylld av lek och bus vid vattenrutschkanorna och du äter gott på restaurangen med en underbar utsikt över havet.

Strand & pool

Stort poolområde som bjuder in till härliga simturer i de två poolerna som kantas av solstolar och parasoll. Barnen badar i den separata barnpoolen eller tar en hisnande tur i vattenrutschkanorna. Poolbaren serverar kylda drycker och erbjuder skugga för heta dagar.

Med en privat strandremsa på den kilometerlånga sandstranden Yahsi Beach njuter du av solens strålar och det glittrande havet. Solstolar och parasoll radas upp längs havsbrynet och bjuder in till avkoppling när den är som bäst. Barnen plaskar i det ljumma vattnet medan ungdomarna provar en spännande vattensport.

Mat & dryck

Hotellets bufférestaurang serverar frukost, lunch och middag. På den stenbelagda terrassen har du en vacker utsikt över havet och njuter av turkiska specialiteter. Några kvällar i veckan bjuds det på underhållning. Poolbaren serverar förutom drycker även lättare snacks. Det finns minimarket på hotellet.

Omgivningarna

Ortakent ligger på den sydvästra kusten och påminner om en typisk turkisk småstad. Strandpromenaden Yahsi Beach kantas av mysiga tavernor och barer. Vill man besöka Bodrum, som ligger 13 km från hotellet, gör man det enklast med lokalbuss.

Boendealternativ

Dubbelrum landsikt
för 2 personer
  • yta cirka 19m²
  • 2 enkelsängar
  • 1 dubbelsäng
  • balkong eller terrass med utemöbler (kostnadsfritt): bord
  • minibar (fylld: vatten)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Enkelrum landsikt
för 1 person
  • yta cirka 19m²
  • 1 enkelsäng
  • 1 dubbelsäng
  • balkong eller terrass med utemöbler (kostnadsfritt): bord
  • minibar (fylld: vatten)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Familjerum 1 rum (Large Family Room with Bunkbed)
för 2 till 5 personer max. 3 vuxna och 2 barn t.o.m. 11 år
  • yta cirka 32-33m²
  • antal bäddar: 5
  • balkong eller terrass med utemöbler (kostnadsfritt): bord
  • minibar (fylld: vatten)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 5 sovplatser (1 enkelsäng; 1 våningssäng med 2 enkelsängar; 1 dubbelsäng)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Familjerum landsikt (Family Room with Bunkbed)
för 2 till 4 personer max. 3 vuxna och 1 barn t.o.m. 11 år
  • yta cirka 30m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong eller terrass med utemöbler (kostnadsfritt): bord
  • minibar (fylld: vatten)
  • tv (plattskärm, satellittv, regionala kanaler, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd: hela dagen)
  • sovrum: 1 sovrum
  • första sovrumet: 4 sovplatser (1 våningssäng med 2 enkelsängar; 1 dubbelsäng)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön

 

På hotellet

Bra att veta
  • reception (öppen dygnet runt)
  • värdeskåp (på rummet)
  • restauranger: restaurang, snackbar
  • barer: bar 3, lobbybar, poolbar
  • rum anpassade för funktionsvarierade (på begäran)
  • faciliteter anpassade för funktionsvarierade (rullstolsanpassat, anpassat badrum)
  • läkarservice
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (mot betalning), på rummet (mot betalning), i receptionen (mot betalning)
  • sängkläder ingår bytas 3 gånger i veckan
  • handdukar ingår bytas 3 gånger i veckan
  • filtar
  • souvenirbutik (på boendet)
  • hårfrisör (på boendet)
  • städning i rum 7 gånger i veckan
  • husdjur inte tillåtna
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang, snackbar
  • barer: bar 3, lobbybar, poolbar
För barn
  • spjälsäng (vid tillgänglighet)
  • barnstol (vid tillgänglighet)
  • lekplats
  • miniklubb, 4 t.o.m. 12 år (kostnadsfritt)
Valbara tillägg
  • värdeskåp på rummet: cirka 2,00 euro per natt (betalas lokalt)
  • wi-fi i allmänna utrymmen: cirka 2,00 euro per person per natt (betalas lokalt)
  • handduksservice: (gratis) (betalas lokalt)
  • wi-fi på rummet: cirka 2,00 euro per person per natt (betalas lokalt)
  • trådlöst internet i receptionen: cirka 2,00 euro per person per natt (betalas lokalt)
Pooler
  • handduksservice
  • barnpool(separerad)
  • utomhuspool(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
  • vattenrutschbanor
Avkoppling och wellness
  • hamam (inträdesavgift): hamam-behandlingar (mot betalning)
  • bastu (mot betalning)
  • gym (kostnadsfritt)
  • massage (mot betalning)
Sport och underhållning
  • dart (kostnadsfritt)
  • bordtennis (kostnadsfritt)
  • dykning (mot betalning)
  • vattensporter: motorsport: mot betalning
  • underhållning, underhållning för barn och vuxna under dagen och kvällen

Måltider

All inclusive

 Alla måltider serveras som buffé

  •  Frukost från 07:00 till 10:00
  •  Sen frukost från 10:00 till 10:30
  •  Lunch från 12:30 till 14:00
  •  Snacks från 12:00 till 16:00
  •  Kaffe och kakor från 12:00 till 18:00
  •  Middag från 19:00 till 21:00
  •  Nattmat från 00:00 till 01:00
  •  Lokal alkoholhaltiga och alkoholfria drycker från 10:00 till 23:00
  • Nittnes är gratis från 08:00 till 20:00
4.9
Dåligt
Utifrån 7 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

4,9
Dåligt Utifrån 7 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Familj
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
7
Barnvänlighet
4,1
Städning
4,9
Prisvärt
4,9
Faciliteter
4,7
Boendet i allmänhet
4,3
Rum / lägenhet
5,1
Läge
5,7
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Bodrum halvon

Upptäck Bodrum-halvön

Praktisk information

I området
Vid stranden (kiselstenstrand, solstolar, parasoll)
Avstånd till centrum: bodrum är ca 11 km, ortakent är ca 3 km
Närmaste butiker ca 20 m
Närmaste restaurang ca 20 m
Dolmus ( till centrala mot betalning)
Flygresan
Flygresan

Du kommer att flyga till Bodrum. Denna flygning tar cirka 3 timmar och 45 minuter. Vid ankomst till flygplatsen möts du av reseledare eller lokal representant.

Transfer

Det är möjligt att boka transfer i bokningsprocessen. Transfertiderna är enligt följande:

Guvercinlik - cirka 45 minuter

Torba - cirka 60 minuter

Bodrum - cirka 60 till 100 minuter

Gümbet - cirka 70 till 120 minuter

Gündogan, Türkbükü, Ortakent och Yalikavak - cirka 100 till 120 minuter

Ortakent - cirka 90 till 120 minuter

Bitez - cirka 90 till 120 minuter

Didim - ca 100 minuter från BJV flygplats och ca 140 minuter från ADB flygplats

Turgutreis - cirka 105 till 120 minuter

Güllük - cirka 30 minuter

Yaliciftlik - cirka 60 till 90 minuter

Information om Turkiet

Huvudstad:

Huvudstaden är Ankara.

Tidsskillnad:

Turkiet är en timme före Sverige. Det vill säga, när klockan är 12 i Sverige, är den 13 i Turkiet.

Språk:

Det officiella språket är turkiska. Inom turistnäringen och storstäder talas mest engelska eller tyska.

Valuta:

Turkiska Lira (TL). På de flesta ställen kan du också betala med euro, men inte alltid till bästa kurs. Du kan växla svenska kronor och euro i alla banker, på de flesta växlingskontor och postkontor. Observera att du utöver uttagsavgifter som betalas till din svenska bank också betalar en uttagsavgifter på cirka 5% till den turkiska banken.

Dricks:

I Turkiet är det vanligt att man dricksar personalen för servicen. Lönerna i tjänstesektorn är låga och personalen förlitar sig ofta på dricks. I priser ingår inte dricks, eftersom det är något du själv väljer, och dricks-systemet är en del av kulturen. Vi uppmuntrar dig att följa och respektera denna sed och ge dricks till anställda i tjänstesektorn, som servitörer, städare, taxichaufförer, lokala guider, etc. På hotell, restauranger, kaféer etc. förväntas det att du ger ca 10% av totalkostnaden i dricks. Observera att på vissa platser ingår "serviceavgift" i notan, då förväntas du inte ge ytterligare dricks.

El:

Man använder 220 Volt i Turkiet, som i Sverige.

Vatten:

Vi rekommenderar att du bara dricker vatten på flaska, och aldrig från kranen. Samt att du är försiktig med isbitar, om inte dessa är gjorda av källvatten.

Mat och dryck:

Priserna är något lägre än i Sverige. En måltid kostar omkring 100 till 125 kr. Vin kostar lika mycket som i Sverige - vare sig det rör sig om importerade eller lokalt producerat vin. Importerad alkohol kan vara dyrare än det är i Sverige.

Mobiltelefon:

En svensk mobil fungerar även i Turkiet. Kontrollera eventuellt med din mobilleverantör om du är registrerad för internationell telefoni. Var försiktig med att använda dataroaming, eftersom det är mycket höga kostnader att använda detta i Turkiet. Det lönar sig ofta för att köpa ett telefonkort i Turkiet, om du vill ringa hem under semestern.

Transport:

Det är enkelt och billigt att ta sig runt på lokala minibussarna, "dolmus". Det står i vindrutan vart bussen ska och det är bara säga till chauffören när du vill hoppa av. Du betalar när du går på bussen. Bussen stannar ofta längs vägen. De bussar som går mellan städerna är av hög kvalitet och till mycket rimliga priser. Dessutom är det fortfarande billigt att ta en taxi i Turkiet, men försök att komma överens om ett fast pris innan resan startar. Vi rekommenderar också att du hyr en bil så att du kan ta dig runt på egen hand. Vi rekommenderar inte att du hyr motorcykel eller skoter.

Pass och visum:

Svenska medborgare behöver inte visum för resor som varar mindera än 3 månader i Turkiet. Ditt pass måste vara giltigt i minst sex månader efter hemresan. Reser du eller någon av dina medresenärer på ett utländskt pass eller har flera medborgarskap, ber vi dig kontakta den turkiska ambassaden i Stockholm på tel. 08-230 840 41 för eventuella visumregler.

Reseförsäkring:

Den offentliga sjukförsäkringen gäller inte i Turkiet. Därför är det oerhört viktigt att teckna en reseförsäkring när de reser på semester till Turkiet. Med reseförsäkring får du aktiv och professionell hjälp på plats om en olycka inträffar. Du kan också teckna en reseförsäkring genom Airtours.

Tips:

Vi rekommenderar att du läser UD: s till Turkiet på https://www.regeringen.se/uds-reseinformation/

Vaccination:

Du behöver inte vaccinera dig när du reser till Turkiet. Vi rekommenderar dig att kontakta en läkare.

Ramadan:

Ramadan spelar en viktig roll i turkisk kultur. Även om inte allt är stängt på turistorterna, är detta något man bör ha i åtanke om man besöker Turkiet under ramadan.

Se mer om Turkiet

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.