7,3
Utmärkt

  • Nära till stranden
  • Koppla av vid poolen
  • Centralt beläget i hjärtat av Alanya

Omtyckt hotell med bra läge

Boulevard är ett trevligt och populärt hotell med ett bra läge som passar både för vuxna, ungdomar och familjer med äldre barn.

Strand & pool

Trevlig pool med parasoller, solstolar och här finns en poolbar att njuta av med en svalkande dryck. Barnpoolen ligger separat för de yngre barnen att plaska och ha roligt i. Varför inte besöka det turkiska badet, haman, för extra avkoppling och njutning av semestern.

Stranden är lång och består av en blandning av sand och grus och är bitvis långgrund. När du vill aktivera dig finns stort utbud av strandnöjen och mat- och dryck möjligheterna. För att komma till stranden behöver man korsa en väg.

Mat & dryck

I huvudrestaurangen serveras måltiderna i bufféform. Släcka törsten kan du göra på flera ställen, under dagtid finns två barer redo att servera dig och på kvällen dricker du dina drinkar antingen i poolbaren eller i lobbybaren. Du behöver inte gå hungrig mellan måltiderna heller, snacks, kakor och bakverk finns tillgängligt med jämna mellanrum. En måltid i à la carte restaurangen ingår. Kom ihåg att reservera bord.

Omgivningarna

I Alanya finns ett myller av restauranger och barer. Här äter du genuint turkiskt men även internationellt, du hittar tapasbarer, grillrestauranger, hamburgerkedjor och en mängd kaféer. Behöver du handla frukostmat eller annat i matväg så finns det mataffärer i utkanten av centrum.

Boendealternativ

Dubbelrum ekonomi
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 22-25m²
  • 1 dubbel bäddsoffa eller 2 enkla bäddsoffor
  • balkong
  • minibar
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Dubbelrum standard
för 2 till 3 personer
  • yta cirka 22-25m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong
  • minibar
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Enkelrum
för 1 person
  • yta cirka 22-25m²
  • 1 enkelsäng
  • balkong
  • minibar
  • tv (satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (individuellt styrd)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön

 

På hotellet

Bra att veta
  • Officiell klassificering: 4 stjärnor
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (3)
  • värdeskåp (på rummet)
  • lobby
  • restauranger: restaurang
  • barer: bar, lobbybar, pool/snackbar, strandbar
  • gemensamt tv-område
  • rum anpassade för funktionsvarierade (på begäran)
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår bytas 2 gånger per vecka
  • handdukar ingår bytas 2 gånger per vecka
  • tvättfaciliteter
  • städning i rum 7 gånger i veckan
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
  • spjälsäng: för alla gäster ålder till 1 (ingår) år, på begäran (gratis)
  • barnstol i restaurangen: på begäran (gratis)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang
  • barer: bar, lobbybar, pool/snackbar, strandbar
För barn
  • spjälsäng
  • barnstol
Valbara tillägg
  • värdeskåp på rummet: cirka 2,00 euro per dag (betalas lokalt)
Pooler
  • barnpool(separerad)
  • utomhuspool(sötvatten, solstolar (kostnadsfritt) , parasoll (kostnadsfritt) )
Avkoppling och wellness
  • hamam (fri tillgång)
  • bastu (kostnadsfritt)
  • gym (kostnadsfritt)
  • massage (mot betalning)
Sport och underhållning
  • biljard (mot betalning)
  • bordtennis (kostnadsfritt)

Måltider

All inclusive

- Alla måltider serveras i bufféform
- Frukost från kl. 07:30 - 10:00
- Sen frukost från kl. 10:00 - 10:30
- Lunch från kl. 12:30 - 14:00
- Kaffe, te och kakor från kl. 16:00 - 17:00

- Middag från kl. 19:00 - 21

- Snacks från kl. 11:00 - 16:00

- Nattmat från kl. 23:00 - 23:30
- Lokala alkoholhaltiga och alkoholfria drycker serveras från kl. 10:00 - 23:00


- Vatten i minibaren, fylls inte på 

- En fri måltid i á la carte restaurangen (kött och fisk, bokning krävs)

7.3
Utmärkt
Utifrån 274 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

7,3
Utmärkt Utifrån 274 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Med partner
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
5,1
Barnvänlighet
6,8
Städning
7,2
Prisvärt
6,7
Faciliteter
6,9
Boendet i allmänhet
6,6
Rum / lägenhet
8,8
Läge
7,8
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Turkiets sydkust

Upptäck Turkiets sydkust

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 50 m: kleopatra beach är ca 2 km (sandstrand, solstolar (mot betalning) , parasoll (mot betalning) )
Avstånd till centrum: ca 500 m
Närmaste butiker ca 10 m
Observera
  • Bastu kan användas kostnadsfritt från 15:00 till 17:00
Flygresan
Flygresan

Du flyger till Antalya. Denna flygning tar ca 4 timmar. Vid ankomst till flygplatsen möts du av reseledare eller lokal representant.

Transfer

Det är möjligt att boka en transfer i bokningsprocessen. Transfertiderna från Antalya är följande:

Antalya Lara - 30 till 90 minuter

Antalya Kundu - 30 till 95 minuter

Antalya - 30 till 95 minuter

Belek - 45 till 120 minuter

Side - 60 till 120 minuter

Kemer - 90 till 150 minuter

Alanya - 120 till 240 minuter

Transfertider från Gazipasa är som följer:

Alanya - 60 till 120 minuter

Side - 120 till 240 minuter

Information om Turkiet

Huvudstad:

Huvudstaden är Ankara.

Tidsskillnad:

Turkiet är en timme före Sverige. Det vill säga, när klockan är 12 i Sverige, är den 13 i Turkiet.

Språk:

Det officiella språket är turkiska. Inom turistnäringen och storstäder talas mest engelska eller tyska.

Valuta:

Turkiska Lira (TL). På de flesta ställen kan du också betala med euro, men inte alltid till bästa kurs. Du kan växla svenska kronor och euro i alla banker, på de flesta växlingskontor och postkontor. Observera att du utöver uttagsavgifter som betalas till din svenska bank också betalar en uttagsavgifter på cirka 5% till den turkiska banken.

Dricks:

I Turkiet är det vanligt att man dricksar personalen för servicen. Lönerna i tjänstesektorn är låga och personalen förlitar sig ofta på dricks. I priser ingår inte dricks, eftersom det är något du själv väljer, och dricks-systemet är en del av kulturen. Vi uppmuntrar dig att följa och respektera denna sed och ge dricks till anställda i tjänstesektorn, som servitörer, städare, taxichaufförer, lokala guider, etc. På hotell, restauranger, kaféer etc. förväntas det att du ger ca 10% av totalkostnaden i dricks. Observera att på vissa platser ingår "serviceavgift" i notan, då förväntas du inte ge ytterligare dricks.

El:

Man använder 220 Volt i Turkiet, som i Sverige.

Vatten:

Vi rekommenderar att du bara dricker vatten på flaska, och aldrig från kranen. Samt att du är försiktig med isbitar, om inte dessa är gjorda av källvatten.

Mat och dryck:

Priserna är något lägre än i Sverige. En måltid kostar omkring 100 till 125 kr. Vin kostar lika mycket som i Sverige - vare sig det rör sig om importerade eller lokalt producerat vin. Importerad alkohol kan vara dyrare än det är i Sverige.

Mobiltelefon:

En svensk mobil fungerar även i Turkiet. Kontrollera eventuellt med din mobilleverantör om du är registrerad för internationell telefoni. Var försiktig med att använda dataroaming, eftersom det är mycket höga kostnader att använda detta i Turkiet. Det lönar sig ofta för att köpa ett telefonkort i Turkiet, om du vill ringa hem under semestern.

Transport:

Det är enkelt och billigt att ta sig runt på lokala minibussarna, "dolmus". Det står i vindrutan vart bussen ska och det är bara säga till chauffören när du vill hoppa av. Du betalar när du går på bussen. Bussen stannar ofta längs vägen. De bussar som går mellan städerna är av hög kvalitet och till mycket rimliga priser. Dessutom är det fortfarande billigt att ta en taxi i Turkiet, men försök att komma överens om ett fast pris innan resan startar. Vi rekommenderar också att du hyr en bil så att du kan ta dig runt på egen hand. Vi rekommenderar inte att du hyr motorcykel eller skoter.

Pass och visum:

Svenska medborgare behöver inte visum för resor som varar mindera än 3 månader i Turkiet. Ditt pass måste vara giltigt i minst sex månader efter hemresan. Reser du eller någon av dina medresenärer på ett utländskt pass eller har flera medborgarskap, ber vi dig kontakta den turkiska ambassaden i Stockholm på tel. 08-230 840 41 för eventuella visumregler.

Reseförsäkring:

Den offentliga sjukförsäkringen gäller inte i Turkiet. Därför är det oerhört viktigt att teckna en reseförsäkring när de reser på semester till Turkiet. Med reseförsäkring får du aktiv och professionell hjälp på plats om en olycka inträffar. Du kan också teckna en reseförsäkring genom Airtours.

Tips:

Vi rekommenderar att du läser UD: s till Turkiet på https://www.regeringen.se/uds-reseinformation/

Vaccination:

Du behöver inte vaccinera dig när du reser till Turkiet. Vi rekommenderar dig att kontakta en läkare.

Ramadan:

Ramadan spelar en viktig roll i turkisk kultur. Även om inte allt är stängt på turistorterna, är detta något man bör ha i åtanke om man besöker Turkiet under ramadan.

Se mer om Turkiet

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.