5,4
Medel

  • Flertalet pooler
  • Aktiviteter för barn
  • Härlig spa-avdelning

Lyxigt all inclusive hotell i Belek

Aydinbey Queen's Palace & Spa, ett förstklassigt hotell som andas lyx och avkoppling. Rummen har en ljus och modern inredning. Med god komfort kommer du sova gott i dessa sköna hotellsängar.

Strand & pool

Hotellet erbjuder en hotellbuss för att lätt och smidigt komma till den fina sandstranden. Här kan du njuta av fina stranddagar med salta dopp. Är du mer av en poolmänniska? Hotellet erbjuder tre pooler och en inomhus pool samt en barnpool för de små. För lite mer action vid poolen, pröva på vattenrutschbanorna. Självklart kan du även njuta av det fina poolområdet på en solstol under ett parasoll med en god bok. Eller varför inte besöka poolbaren och beställa in en läskande drink.

Mat & dryck

Här på hotellet serveras läckra bufféer som tillagas av lokala kockar. Här finns också à la carte-restaurang och snackbarer.

Som hotellnamnet antyder finns även ett ljuvligt spa för avkoppling. Njut av hamam och hamambehandling, massage eller varför inte pröva jacuzzin. (avgifter tillkommer)

Omgivningarna

I centrum av Belek finns ett litet utbud av restauranger och kaféer. Ett större utbud samt barer finns på hotellen.

Boendealternativ

Dubbelrum standard landsikt
för 2 till 4 personer max. 3 vuxna utan barn eller 2 vuxna med 2 barn (t.o.m. 12 år)
  • yta cirka 26m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler
  • minibar (fylld)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Dubbelrum standard poolutsikt
för 2 till 4 personer max. 3 vuxna utan barn eller 2 vuxna med 2 barn (t.o.m. 12 år)
  • yta cirka 26m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler
  • minibar (fylld)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Enkelrum standard landsikt
för 1 person
  • yta cirka 26m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler
  • minibar (fylld)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Enkelrum standard poolutsikt
för 1 person
  • yta cirka 26m²
  • 1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar
  • balkong med utemöbler
  • minibar (fylld)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön
Familjerum standard landsikt
för 2 till 5 personer max. 4 vuxna och 1 barn t.o.m. 12 år
  • yta cirka 46m²
  • antal bäddar: 4
  • balkong med utemöbler
  • minibar (fylld)
  • tv (plattskärm, satellittv, hollänska kanal(er))
  • telefon
  • luftkonditionering (styrs centralt: hela dagen)
  • sovrum
  • rum med anslutande dörr: 2 sovrum
  • första sovrumet: 2 sovplatser (1 dubbelsäng)
  • andra sovrumet: 2 sovplatser (2 enkelsängar)
  • badrum med: dusch, toalett, hårfön

 

På hotellet

Bra att veta
  • antal rum: 400
  • reception (öppen dygnet runt)
  • hiss (5)
  • värdeskåp (på rummet)
  • restauranger: restaurang, á la carte-restaurang (1) (bokning krävs), kinesisk restaurang, snackbar
  • barer: bar 2, lobbybar, poolbar
  • roomservice (mot betalning)
  • gemensamt tv-område
  • läkarservice
  • wi-fi internet i allmänna utrymmen (kostnadsfritt), på rummet (kostnadsfritt), i receptionen (kostnadsfritt)
  • sängkläder ingår sängkläder byts var 2 dag
  • handdukar ingår handdukar bytas var 2 dag
  • filtar
  • liten livsmedelsaffär (på boendet)
  • souvenirbutik (på boendet)
  • hårfrisör (på boendet)
  • skönhetssalong (på boendet)
  • tvättfaciliteter (tvättstuga: på boendet)
  • diskotek (på boendet)
  • städning i rum 1 gångper dag
  • husdjur inte tillåtna
  • värdeskåp på rummet: (gratis)
  • luftkonditionering: (inkluderat i priset)
Restauranger och barer
  • restauranger: restaurang, á la carte-restaurang (1) (bokning krävs), kinesisk restaurang, snackbar
  • barer: bar 2, lobbybar, poolbar
För barn
  • spjälsäng (vid tillgänglighet)
  • barnstol (vid tillgänglighet)
  • lekplats
  • miniklubb, 4 t.o.m. 12 år, öppen från 10:00 till 12:00 och från 14:00 till 16:00
  • barnklubb, öppen från 10:00 till 12:00 och från 14:00 till 16:00
Pooler
  • inomhuspool(uppvärmd)
  • barnpool(delvis separerad)
  • utomhuspool (3)(sötvatten)
  • vattenrutschbanor öppen från 10:00 till 12:00 och från 14:00 till 16:00
Avkoppling och wellness
  • hamam (fri tillgång): hamam-behandlingar (mot betalning)
  • jacuzzi (mot betalning)
  • bastu (kostnadsfritt)
  • turkiskt ångbad (kostnadsfritt)
  • gym (kostnadsfritt)
  • massage (mot betalning)
Sport och underhållning
  • spelrum (mot betalning)
  • biljard (mot betalning)
  • dart (kostnadsfritt)
  • bordtennis (kostnadsfritt)
  • bowlingbana (mot betalning)
  • underhållning, underhållning för barn under dagen och kvällen, underhållning för vuxna under dagen och kvällen

Måltider

Ultra all-inclusive

Ultra all inclusive

Alla måltider serveras som buffé

* Frukost 07:00 - 11:00

* Lunch 12:30 - 14:30

* Middag 19:00 - 21:30

 

* Snacks 12:00 - 16:00

* Kaffe och kaka 12:00 - 18:00

* Gözleme & pide kl 12:00 - 16:00

* Glass kl. 12:00 - 16:00

* Midnattssnacks kl 00:00 - 01:00

 

* Lokala alkoholhaltiga drycker och vissa importerade drycker tillgängliga dygnet runt

5.4
Medel
Utifrån 35 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Airtours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airtours eller Sunwebs gäster. Aitours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


7.9
Review title
7.9
Review title

Gästbetyg

Gästbetyg

5,4
Medel Utifrån 35 betyg

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Sunweb Group och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Sunweb Group tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Sunweb Group döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Sunweb Groups gäster. Sunweb Group står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


mest bokad av Familj
Utmärkt
Mycket bra
Medel
Dåligt
Mycket dåligt
5,8
Barnvänlighet
5,4
Städning
4,9
Prisvärt
5,5
Faciliteter
5
Boendet i allmänhet
5,9
Rum / lägenhet
5,8
Läge
5,4
Service / gästfrihet

Gästbetyg

Typ av resa
Visa endast gästbetyg på svenska

100 % genuina gästupplevelser

Riktlinjer för gästbedömningar

För att hålla omdömen så relevanta som möjligt arkiverar vi omdömen som är äldre än 36 månader.  

Endast gäster som bokat genom Airtours eller Sunweb och har bott på boendet i fråga kan skriva en recension. Vi bjuder in gäster att skriva en recension via e-post efter att de återvänt från sin resa. Det är möjligt att lämna en recension anonymt, dock har Aitrours tillgång till bokningsnummer och uppgifter. 

Vi publicerar alla kommentarer i sin helhet oavsett om de är positiva eller negativa, så länge de följer våra riktlinjer.

Riktlinjer för recensioner.  

Dessa riktlinjer finns till för innehållet ska hålla en respektfull ton, fritt från svordomar och kränkningar. Detta gäller självklart oavsett recensionens övriga innehåll. Recensioner som innehåller svordomar eller uppenbara osanningar kommer inte att publiceras.

För att hålla innehållet relevant bör kommentarer relatera till boendet. Var gärna detaljerad då detta hjälper andra att fatta informerade beslut. Vänligen undvik från att inkludera politiska, etiska eller religiösa åsikter. Innehålls som ämnar att marknadsföra kommer att plockas bort.

Allt innehåll bör vara genuint och unika gästupplevelser. Din recension är värdefull för oss, när de är individuella och opartiska.  

Respektera andras integritet. Airtours döljer alla identifierbara uppgifter.

Åsikter som uttrycks tillhör Airours eller Sunwebs gäster. Airtours står inte för eller tar ansvar för de åsikter som uttrycks i recensioner eller svar.


Resmålet

Turkiets sydkust

Upptäck Turkiets sydkust

Praktisk information

I området
Avstånd till stranden ca 1950 m (sandstrand, solstolar, parasoll)
Avstånd till centrum: belek är ca 2 km
Avstånd till bargata ca 2 km
Närmaste butiker ca 1 km
Närmaste restaurang ca 2 km
Dolmus ( till centrala till belek mot betalning)
Flygresan
Flygresan

Du flyger till Antalya. Denna flygning tar ca 4 timmar. Vid ankomst till flygplatsen möts du av reseledare eller lokal representant.

Transfer

Det är möjligt att boka en transfer i bokningsprocessen. Transfertiderna från Antalya är följande:

Antalya Lara - 30 till 90 minuter

Antalya Kundu - 30 till 95 minuter

Antalya - 30 till 95 minuter

Belek - 45 till 120 minuter

Side - 60 till 120 minuter

Kemer - 90 till 150 minuter

Alanya - 120 till 240 minuter

Transfertider från Gazipasa är som följer:

Alanya - 60 till 120 minuter

Side - 120 till 240 minuter

Information om Turkiet

Huvudstad:

Huvudstaden är Ankara.

Tidsskillnad:

Turkiet är en timme före Sverige. Det vill säga, när klockan är 12 i Sverige, är den 13 i Turkiet.

Språk:

Det officiella språket är turkiska. Inom turistnäringen och storstäder talas mest engelska eller tyska.

Valuta:

Turkiska Lira (TL). På de flesta ställen kan du också betala med euro, men inte alltid till bästa kurs. Du kan växla svenska kronor och euro i alla banker, på de flesta växlingskontor och postkontor. Observera att du utöver uttagsavgifter som betalas till din svenska bank också betalar en uttagsavgifter på cirka 5% till den turkiska banken.

Dricks:

I Turkiet är det vanligt att man dricksar personalen för servicen. Lönerna i tjänstesektorn är låga och personalen förlitar sig ofta på dricks. I priser ingår inte dricks, eftersom det är något du själv väljer, och dricks-systemet är en del av kulturen. Vi uppmuntrar dig att följa och respektera denna sed och ge dricks till anställda i tjänstesektorn, som servitörer, städare, taxichaufförer, lokala guider, etc. På hotell, restauranger, kaféer etc. förväntas det att du ger ca 10% av totalkostnaden i dricks. Observera att på vissa platser ingår "serviceavgift" i notan, då förväntas du inte ge ytterligare dricks.

El:

Man använder 220 Volt i Turkiet, som i Sverige.

Vatten:

Vi rekommenderar att du bara dricker vatten på flaska, och aldrig från kranen. Samt att du är försiktig med isbitar, om inte dessa är gjorda av källvatten.

Mat och dryck:

Priserna är något lägre än i Sverige. En måltid kostar omkring 100 till 125 kr. Vin kostar lika mycket som i Sverige - vare sig det rör sig om importerade eller lokalt producerat vin. Importerad alkohol kan vara dyrare än det är i Sverige.

Mobiltelefon:

En svensk mobil fungerar även i Turkiet. Kontrollera eventuellt med din mobilleverantör om du är registrerad för internationell telefoni. Var försiktig med att använda dataroaming, eftersom det är mycket höga kostnader att använda detta i Turkiet. Det lönar sig ofta för att köpa ett telefonkort i Turkiet, om du vill ringa hem under semestern.

Transport:

Det är enkelt och billigt att ta sig runt på lokala minibussarna, "dolmus". Det står i vindrutan vart bussen ska och det är bara säga till chauffören när du vill hoppa av. Du betalar när du går på bussen. Bussen stannar ofta längs vägen. De bussar som går mellan städerna är av hög kvalitet och till mycket rimliga priser. Dessutom är det fortfarande billigt att ta en taxi i Turkiet, men försök att komma överens om ett fast pris innan resan startar. Vi rekommenderar också att du hyr en bil så att du kan ta dig runt på egen hand. Vi rekommenderar inte att du hyr motorcykel eller skoter.

Pass och visum:

Svenska medborgare behöver inte visum för resor som varar mindera än 3 månader i Turkiet. Ditt pass måste vara giltigt i minst sex månader efter hemresan. Reser du eller någon av dina medresenärer på ett utländskt pass eller har flera medborgarskap, ber vi dig kontakta den turkiska ambassaden i Stockholm på tel. 08-230 840 41 för eventuella visumregler.

Reseförsäkring:

Den offentliga sjukförsäkringen gäller inte i Turkiet. Därför är det oerhört viktigt att teckna en reseförsäkring när de reser på semester till Turkiet. Med reseförsäkring får du aktiv och professionell hjälp på plats om en olycka inträffar. Du kan också teckna en reseförsäkring genom Airtours.

Tips:

Vi rekommenderar att du läser UD: s till Turkiet på https://www.regeringen.se/uds-reseinformation/

Vaccination:

Du behöver inte vaccinera dig när du reser till Turkiet. Vi rekommenderar dig att kontakta en läkare.

Ramadan:

Ramadan spelar en viktig roll i turkisk kultur. Även om inte allt är stängt på turistorterna, är detta något man bör ha i åtanke om man besöker Turkiet under ramadan.

Se mer om Turkiet

Antal rum och fördelning

Välj antal rum och fördela personer i rummen. Om du reser med barn eller bebis, vänligen ange födelsedatum för att kunna se tillgänglighet och priser.
Välj avreseort
Välj rumstyp

Fel

Ett problem har uppstått

Vi ber om ursäkt...

Det verkar som att det uppstod ett tekniskt problem. Vi ber om ditt tålamod medan vi löser problemet. Under tiden kan du lägga till boendet i dina favoriter och återkomma lite senare!

Val av olika flygplatser

Du har valt ett flyg som avgår från {DEPARTURE_AIRPORT} och återvänder till {ARRIVAL_AIRPORT}.