Moln

Betalning

  1. Home
  2. Bra att veta
  3. Innan avresa
  4. Betalning

Information om betalning

Depositionen & Totalbeloppet

Depositionen måste betalas inom 3 dagar efter bokningen.

Totalbeloppet ska vara oss tillhanda senast 6 veckor före avresa. Om resan bokas med mindre än 6 veckor till avresa, ska hela beloppet betalas in direkt.

Betalning

Vid bokningen meddelas när resan skall betalas. Du kan betala resan på följande sätt:

Betala med Swish

På airtours.se kan du smidigt betala med Swish på din mobil och bekräfta köpet med mobilt Bank ID. Glöm inte att du kan behöva höja din beloppsgräns i din bank-app. 

Betala med Trustly

På airtours.se kan du enkelt betala från ditt bankkonto med hjälp av Trustly. Trustly stödjer alla stora svenska banker och många europeiska. 

Betala med kort

På airtours.se kan du tryggt och avgiftsfritt betala med kort. Vid betalningstillfället får du ett kvitto skickat till din angivna e-postadress.

Klarna

Med Klarna kan du betala din handpenning och/eller totalbelopp enligt villkoren. Beronde på bokningsdatum för din resa ger Klarna möjligheten att delbetala beloppet på 6, 12, 24 eller 36 månader. 
Om du väljer Klarna som betalningsalternativ måste du betala en avgift på 0,3% av totalsumman + 3,69 SEK till Airtours. Om du väljer Klarna Pay Later som betalningsalternativ måste du betala en avgift på 0,89% av totalsumman + 1,00 SEK till Airtours. Beloppet kommer synas på din faktura. Du kommer även behöva betala ränta till Klarna. För frågor om villkor och räntor ber vi dig kontakta Klarna.

Betala från utlandet

När en betalning till Airtours sker från utlandet gäller följande uppgifter:

Bank: Rabobank Netherlands
Mottagare: Sunweb Group Netherlands B.V.
IBAN: NL83RABO0372597386
BIC: RABONL2U

Rabattcheckar

Max en rabattcheck per passagerare, typ och bokning. Rabattcheck kan inte användas som betalning utan dras som rabatt på slutlikviden.

Om ni erbjudits rabattcheckar av oss som del av återbetalning till Er på grund av inställd resa har ni rätt att inom två (2) månader från erbjudandet av rabattcheckar istället kräva återbetalning med det belopp som rabattcheckarna utgör kompensation för (detta innebär att Ni går miste om den "överrabatt" som vi erbjudit Er i förhållande till det belopp vi innehållit vid avbokningen av Er resa). Rabattcheckarna ifråga blir i sådant fall makulerade omedelbart och kan inte användas för rabatt vid framtida resa.